werken in China

• Harmke

Ik ben bijna klaar met mijn studie technische natuurkunde. Nu ben ik me aan het orienteren op wat ik wil gaan doen. Nu vroeg ik me af hoe mensen in China aan het werk zijn gekomen. Als ze zijn uitgezonden hoe dat in zijn werk gaat.

Ik ben al eens in China geweest en het lijkt me een hele mooie ervaring om daar voor een wat langere tijd te werken.

• Ward

Beste Harmke,

Wonen en werken in China is een prachtige ervaring. Zelf ben ik sinds november terug van een verblijf van 18 maand en ik mis het nog iedere dag.

Werk vinden als engelse lerares lukt altijd. Het feit dat je blank bent (ga ik toch van uit) is genoeg om jobs aangeboden te krijgen bij aankomst in om het even welk chinees station. Verdienste is over het algemeen redelijk, maar dit verschilt heel erg van plaats tot plaats.

Andere mogelijkheden:

* Probeer eens de Nl-se ambassade in Beijing, tel 008610 6532 1131, nlgovpek@netchina.com.cn

* Er zijn verschillende boekjes voor expats waar ook classifieds instaan (oa jobs). Kijk eens op: www.cityweekend.com.cn, www.thatsbeijing.com, www.thatsshanghai.com

* De chinese jobsite bij uitstek: www.zhaopin.com

Als je nog vragen hebt kun je me altijd mailen.

groeten

WardHarmke schreef:

>

> Ik ben bijna klaar met mijn studie technische natuurkunde. Nu

> ben ik me aan het orienteren op wat ik wil gaan doen. Nu

> vroeg ik me af hoe mensen in China aan het werk zijn gekomen.

> Als ze zijn uitgezonden hoe dat in zijn werk gaat.

> Ik ben al eens in China geweest en het lijkt me een hele

> mooie ervaring om daar voor een wat langere tijd te werken.