Ik wil binnenkort geld overmaken naar China. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij goede tips kunnen geven? Ik ben nog niet bij mijn bank langs geweest, maar wellicht zijn er nog andere manieren.
Groet en alvast bedankt!
Chao Ren
Hoi,
Geld overmaken naar China is geen probleem. Ik heb wel het idee dat het de laatste tijd makkelijker is geworden. Ik herinner me nog 2 jaar geleden dat ik naar de bank toe moest en dat ze allerlei informatie over de betreffende bank wilden weten als SWIFT nummers e.d. De laatste keer dat ik geld overmaakte, bleek dat het inmiddels via Telebankieren kon (ik zit bij de SNSbank). Het enige dat ik in hoefde te vullen was het volledige adres van de bank war het naar toe moest. Dat was in mijn geval de Bank of China, de grootste bank van China. Binnen een week was het geld op de rekening.
Succes,
Alex
Mijn ervaring is niet zo best. Ben client van de AMROBank. Daar kan het niet via de computer en is een swiftnummer vereist. Daarna duurt het zeker 8 dagen.
JohnAlex schreef:
>
> Ja, dat WAS inderdaad zo, maar het gaat tegenwoordig prima
> hoor, als ik geld over maak zonder Swift nr… misschien
> verschilt het per bank, maar bij de SNS bank is dus alleen
> het adres voldoende…
Als het dringend is: western union kan ook.
Zoek even uit of er een bank is die W.U. heeft bij jouw vriend in de buurt. Staat op internet. En vertel hem of haar precies hoeveel je overmaakt, als je als ontvanger een ander bedrag invult kunnen ze gaan morren. Je moet overigens wel doorzetten om je geld daarwerkelijk te krijgen, want toen ik mijn geld overgemaakt kreeg was het duidelijk de eerste keer dat ze met western union werkten.
Succes,
Marianne
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?