vertaling

• Tiny

Na eindeloos zoeken op het net dit prikbord gevonden. Ik heb een vraag en misschien kan iemand van jullie me verder helpen.

Mijn dochter zit op een internationale school en studeert volgende week af. Groot diner en feest voor genodigden. Ik verzorg de decoratie. Nu wil ik iedere graduate een felicitatie geven in zijn/haar moerstaal. Er zitten 10 verschillende nationaliteiten in haar klas waaronder iemand van Chinese afkomst. En dat is het probleem: hoe schrijf ik gefeliciteerd met je diploma in het chinees? Ik kom er niet achter en niemand die het weet. Mogelijk één van jullie?

• Pim

Tiny,

Ik ga er vanuit dat je in nederland woont ga dan even langs bij de locale chinees.

deze willen je echt wel helpen.

succes.

pim

• Tiny

leuk bedacht, maar ik woon niet in Nederland.

• Alex

Maar een Chinees restaurant heb je in zowat elk dorp, in elk land, toch?

• Jeanette

Ik kan het voor je navragen hier, maar dan schrijf ik het in dit prikbord wel in het pinjin want karakters lukt me niet. Maar als die klasgenoot Chinees kan lezen/spreken kan hij/zij ook zeker het pinjin lezen!

Laat maar weten of dit is wat je wilt.

Groeten, Jeanette

(pinjin is de Chinese taal geschreven in alfabetletters)

• Tiny

Jeanette als je dat wil doen graag.

Wij hebben hier wel chinese restaurants maar de dichtsbijzijnde zit 30 km. verderop.

Heb inmiddels wel iets gevonden via een vertaalmachine: gong xi fa cai wat zoiets als veel geluk zou moeten betekenen?

• Jeanette

Zhu he ni bi ye.

Is: gefeliciteerd met je diploma

Groeten, Jeanette

• Tiny

heel erg bedankt Jeanette.

Tiny.

• Surfer

gong xi fa cai betekent “gelukkig nieuwjaar” :D