CHINAAAAAAAAAAAA

• Rene

Hoi,

Ik ben van plan om over 2 weken het vliegtuig te pakken naar China om eens te gaan kijken hoedat het leven in China is. Ik heb er al wat over gelezen maar zou graag in contact komen met mensen die al eerder naar China zijn geweest.

Ik heb nog heel veel vragen!!

Zoals:

Kun je een beetje rondreizen zonder Chinees te spreken?

Hoe is het vervoer?

Wat zijn de mooie plekjes?

En natuurlijk zijn alle tips welkom.

Ik hoop snel iets van je te horen!!

Groetjes en tot gauw,

René

• yumiko

zonder chinees te spreken rondreizen door china is beetje moeilijk. meeste chinese spreekt geen engels. je kunt wel nederlands-chinees woordenboek meenemen, tijdens reis kun je iets opzoeken en aan de chinese laten zie wat je wilt weten. binnenland kun je makkelijke per trein reizen, het is heel goedkoop.

• Jeanette

Er reizen heel veel mensen rond die geen Chinees spreken en het lukt uiteindelijk altijd. Met handen en voetenwerk, met een woordenboekje en niet te vergeten met de lonely planet gids in je handen…

Er spreken niet veel Chinezen Engels maar meer en meer wel… en die paar, die spreken je vaak aan en helpen waar ze kunnen. Ze vinden het zelf leuk om hun Engels uit te proberen en te oefenen en zowieso vinden ze het vaak leuk om met buitelanders in contact te komen.

Het is echt de moeite waard om door China te reizen, dus laat je door een eventuele taalbariere niet afschrikken!

Groetjes, Jeanette