met KLM naar Amsterdam

• Jeanette

Ja, het is een ramp om iets te boeken momenteel. Zeker vanuit China is het ons nu zwaar gevallen. De reisbureautjes, waar ze toch al niet heel duidelijk Engels speken en verstaan hebben het ook moeilijk met alle wijzigingen.

Ik ben er nog steeds niet achter of KLM nu via Beijing of via Shanghai naar NL reist. Tegengestelde berichten van KLM website, KLM info in NL, KLM info in China en de gegevens die het reisbureau doorgaf.

Ik stap volgende week zaterdag in Shanghai in het vliegtuig en ik merk dan wel of ik Beijing nog even zie of niet. (Hopelijk niet want het scheelt veel tijd)

Maar de binnenlandse vlucht naar Shanghai viel ook niet mee. Ook alles in de war gegooid zodat niemand meer iets weet.

Maar nog even… en alles is weer bij het oude.

Groetjes, Jeanette

• Alex

Ik vertrek morgen vanuit Shanghai naar Amsterdam en heb gisteren mijn vlucht gereconfirmeerd. De KLM dames op de Shanghai vestiging meldden niets over wijzigingen in het vluchtschema. Mijn vlucht vertrekt volgens schema om 12:25 CST en dus hoogst wrs. niet via Beijing….

Alex

• Alex

En nu ben ik dus net terug vanuit Shanghai en zit ik weer achter mijn PC'tje thuis….

Ik had dus heel veel geluk… onze vlucht ging inderdaad gewoon rechtsreeks van Shanghai Pudong naar Amsterdam. Ik vroeg het aan een van de stewardessen in het vliegtuig hoe het nu precies zat en zij vertelde me dat vanaf morgen (15 juni) alle vluchten van Beijing en Shanghai naar Amsterdam gecombineerd zullen worden. Het beleid zal per dag worden geevalueerd en kan snel weer veranderen. Zij dacht zelf dat de maatregel maar kort van kracht zal zijn, aangezien het aantal mensen dat tussen China en NL vliegt alweer sterk toeneemt. Ter illustratie: de vlucht vandaag zat vrijwel vol! Drie weken geleden was de bezetting nog 25% toen ik naar Shanghai vloog….

Alex

• Jeanette

Nou, ik ben benieuwd hoe het volgende week dan zal zijn… Op 21 juni vlieg ik weer naar ons vertrouwde kikkerlandje. Lekker vanillevla, boterhammetje met ham en stroopwafels eten…

Groetjes, Jeanette

• Danny

KLM vliegt niet op Beijing.

Mensen die naar Beijing willen vliegen eerst op Shanghai daar overstappen op China Southern naar BJ.

Vluchten vanuit Shanghai gaan direct naar AMS.

Lekker vaag… want tijdens de SARS hoogtij dagen werd er wel gewoon direct op BJ gevlogen.

Danny

• Jeanette

Ik las ergens (ik dacht op de website van NL ambassade in Beijing, anders op de website van de Geledraak) dat er problemen zijn met de landingsrechten van KLM op de luchthaven van Beijing.

Dat zou een verklaring kunnen zijn…

• Danny

:-/ Wellicht hebben ze iets tegen zwanen op de landingsbaan.