Lacquer ware

• Karika

Hoi!

Tijdens mijn vakantie in China ben ik in de stad Xian een winkel met Lacquer ware (de Nederlandse vertaling ken ik niet) tegengekomen. Toen had ik niet genoeg tijd en bagageruimte om het mee te nemen.

Weet iemand of, en zo ja waar, je in Nederland lacquer ware zou kunnen kopen?

Alvast bedankt.

Karika

• Jeanette

In Eindhoven-centrum zit een Aziatisch winkeltje met allerlei “oosterse” spullen. Ook veel Chinese souvenir-spullen. Maar of ze lacquer ware hebben? Ik weet niet precies wat ik me daarbij voor moet stellen. Bedoel je misschien die gelakte doosjes, hoedendozen, koffertjes? In Chinees-rood of donkerbruin/zwart met soms goudkleurige patronen?

Groetjes, Jeanette

• Karika

Wat ze me daar uitlegde was het hout, wat tig keer was gelakt (ik meen me te herinneren dat het 80-100 keer gelakt werd), waarna er kerven in de lak werden gamaakt. In die kerven kan je een aantal lagen van die lak zien die rood en zwart gekleurd waren.

De lacquer ware spullen die ze daar verkochten varieerden van bioux kistjes tot tafels, stoelen etcetera.

• Pim

Nu woon ik vlak bij eindhoven dar was ik vandaag en ben even wezen kijken in het chinees winkeltje , maar daar was dir spul niet te verkrijgen.

De eigenaar heeft wel interesse maar jij daarmee ben je nog niet geholpen.

pim.

• Karianne

In Den Haag zit er een Chinese meubelzaak in de buurt van de Wagenstraat.

Misschien kan je het daar proberen.

• Pim

Op het noordeinde zit er ook een maar deze is erg duur wel mooie spullen.

te vinden rechts van het palies als je met je gezicht naar het paleis toe kijkt.

pim