Ik heb het adres en e-mail adres van twee Nederlandse gezinnen die in Suzhou wonen. Ze woonden er in ieder geval in oktober 2002, of ze er nu nog wonen weet ik niet zeker. Hun kinderen zijn een stuk jonger dan die van jullie maar ze kunnen jullie vast verder helpen met info over Suzhou.
Het belangrijkste is dat er een internationale school in Suzhou is. Of ben je daar al achter?
Wij hebben 3 jaar in Shanghai gewoond en dat was een hele fijne periode. Nu wonen we in het binnenland van China, ook een uitdaging, maar heel anders. In Suzhou wonen meer buitenlanders en ook Nederlanders. En het is niet al te ver van Shanghai vandaan. (Ik ken iemand die woont in Shanghai en werkt in Suzhou voor Philips)
Indien gewenst kan ik je ook in contact brengen met Nederlanders die in Shanghai wonen en die jongens in de leeftijd 9 en 12 jaar hebben, voor evt. specifieke vragen met betrekking tot kinderen van die leeftijd en hun ervaringen.
Met vriendelijke groeten,
Jeanette Fluit
ps. Wij zijn blij dat we de stap genomen hebben, 5 jaar geleden, en voorzover ik weet hebben de meeste expat-gezinnen in China zo'n ervaring.