sms

• Erik

Het lukt niet meer om sms berichten te sturen naar mijn vriendin in Peking (sinds een maand) heeft iemand soortgelijke ervaringen? De berichten verschijnen in mijn mobiel wel als verzonden, dat wijst naar chinese telecom als de reden?

mvg,

Erik

• Danny

Ja heb ik ook.

Eerst was het zo dat ik wel berichten kon ontvangen maar niet versturen (2 jaar terug). Toen ging het een jaartje goed. En nu loopt het al een half jaar aan te klooien dat ik wel kan versturen maar niet kan ontvangen. Ik weet dus nooit of mijn berichtjes aankomen.

De mobiele telefoon winkels verwijzen naar Xi Dan (een plaats in Beijing waar het hoofdkantoor mobiele fratsen zit). Als je daar dan komt zeggen zij dat er niks veranderd is. Schiet dus niets op.

We gaan het nog eens navragen, want ik dacht eerst dat het aan de persoonlijke instelling van mijn telefoon lag. Nu ik jou berichtje lees blijkt dat dus niet het geval.

Ik ben bang dat we gewoon moeten afwachten totdat het weer werkt.

• david

Hi,

dit probleem is begonnen na 1-10-2002. Sindsdien is het niet mogelijk om berichten vanaf europa naar China te sturen en vaak ook niet andersom. Ik krijg wel eens een berichtje binnen en dan reply ik en dan werkt het niet.

Wat ik van diverse chinese collega's (die zich bezig houden met SMS) in Beijing heb begrepen is het een roamingprobleem met europa. Het is of dat de Europeese providers niet genoeg geld afdragen aan China Mobile voor het versturen van de berichten of andersom. Ik neem aan het laatste aangezien een smsje in China 0.1 yuan kost. Van dat geld kunnen de europese provider zakkenvullers natuurlijk geen smsje afleveren.

Hoe het nu precies in elkaar steekt weet ik niet. Alleen is het helaas nog niet opgelost. Het was zo makkelijk om snel ff iets te sturen naar China.

Dan maar de gewone telefoon. Dit kost tegenwoordig via telediscount.nl nog maar 3 eurocent per minuut. Voor dat geld kan je in nl geen sms versturen en zelfs niet naar een gsm-nr bellen vanaf een vaste lijn.

cheers,

David

• Gerda

Ik had daar geen problemen mee. Ik kom ze wel naar China verzenden. Kwamen ook aan. Maar van China naar Nederland kon niet.

• Richard

Bij mij is het andersom, van nederland naar China lukt niet, andersom wel