Toch maar niet....

• Nicole

Deze week ontvingen we het bericht van Djoser dat alle China reizen in de nabije toekomst niet door zullen gaan. Onze - al een maand uitgestelde - reis in mei incluis. Vandaag hoorde ik ophet nieuws dat de burgemeester van Beijing zijn ambtsketen mag inleveren en dat de minister van volksgezondheid ook wel mag inpakken. Ipv 30 zijn er 300 gevallen van SARS, de militaire instituten hebben een andere manier van “registreren” en hebben op die manier ook nog een aantal doden niet aan de overheid gemeld. In de eerste instantie heb ik er nog aan gedacht mijn reis weer een aantal maanden te verschuiven maar ik neem toch maar het zekere voor het onzekere. Dit jaar dan toch maar weer naar Indonesie en hopen dat we volgend jaar dan eindelijk naar China mogen. Ik wens alle reizigers die toch naar China vertrekken een mooie reis en vooral veel gezondheid toe!

• CC

Hopelijk kom je in Indonesie geen radicale moslim tegen die je voor Amerikaan aanziet.

• Marian

Hoi Nicole,

wij hebben China/Tibet geboekt bij Djoser met vertrekdatum 25-6. Pas na een aantal bellen kreeg ik afgelopen week een standaardbrief, maar daar werd niet gesproken over reizen die al geannuleerd zijn. Wanneer is jouw reis geannuleerd en met welke reden??

groetjes, Marian

• Nicole

Vorige week ontving ik een brief van Djoser. Ook een standaard brief plús een handgeschreven briefje van één van de medewerkers. Ik denk dat de (hoofd) reden is geweest dat ze de groepen niet bij elkaar krijgen. Reizigers bedenken zich twee keer of ze wel naar China gaan en verkiezen een andere veiligere bestemming. Er zouden ook een aantal mensen geannuleerd hebben, die hadden dus al geboekt en hebben zich bedacht. De groepen worden dus te klein en met te weinig mensen per groep aftreizen kost Djoser gewoon geld, dus worden de reizen geannuleerd.

Ik kreeg 45 euo vergoeding als ik zou omboeken naar een later tijdsstip of een andere reis. Een later tijdsstip is niet echt een optie: wie zegt dat het over drie of vier maanden veilig is en ik heb een hoop gedoe op het werk. Plús ik heb de gewoonte me altijd goed voor te bereiden voor een reis en ik vertik het ergens naar toe te gaan waar ik niks vanaf weet. Indonesie is al 5 keer ons reisdoel geweest, dus CC ik weet waar ik aan begin. En CC: ga jij maar lekker “veilig” naar Centre Parcs, moet je alleen oppassen dat je niet met je kop in een namaak klapperboom blijft hangen of verzuipt in het Waikiki bad…. als je al geen legionella-bacterie oploopt.

• joel

mooi gesproken nicole

• CC

Wat een hatelijkheid zeg!!! Ik ben ook al meer keren in Indonesie geweest, enkele weken na de aanslag op Balie zelfs. Met Centre Parcs is niks mis maar dat is niet aan mij besteed. Lekker naar Indonesie hoor!!! Of welk land dan ook… er zijn zoveel interessante en mooie landen op de wereld. Als mijn zinnetje sarcastisch op je overkwam “excuses” het is mijn persoonlijke frustratie als '“reisgek” dat de wereld steeds gekker lijkt te worden met al die aanslagen, oorlogen, ziektes… Waar kan een mens nog naartoe als het zo doorgaat. Een mede-reiziger van mij is vorig jaar in Jakarta, in de lobby van het hotel notabene, in elkaar geslagen nadat drie mannen hem vroegen “are you an American?” De jongen was een Zweed maar zei hooghartig: “So what?”

Mep, mep was het toen… Een fractie van een paar seconden en weg waren die lui.

Groetjes… en veel vakanie-plezier…