Chinese boerderij

• Remco

Via deze weg wil ik “Remco” vragen of iemand een foto heeft van een chinese boerderij. Op school zij we bezig met een vak waar we een relatie moeten leggen tussen een Geit uit de chinese dierenriem en een gedicht van Annie M G Smit.

Ik ben op zoek naar een foto die ik kan bewerken voor dit item. Geit -Boerderij - Schaap Veronica.

Gaarne een reactie.

Met vriendelijke groet,

Remco Hogervorst

• Jeanette

Hallo Remco,

Ik woon in China, in de provincie Hubei. En voor de gein heb ik een eigen web-site gemaakt. Als je die opent, kijk dan onder de rubrieken “boerderijen” en “dieren”.

Daar vind je o.a. een foto van een geitje.

Overigens zeggen de Chinezen om mij heen dat het het jaar van het schaap is. Beetje verwarrend, kennelijk vallen beide beesten onder dezelfde noemer.

website: http://members.lycos.nl/jet1969/

Succes ermee!

• Jeanette

Als je me je e-mail adres geeft kan ik de foto's, als je ze kunt gebruiken tenminste, ook forwarden. Dan heb je ze in hun originele formaat/pixels.

Ik hoor het wel,

Jeanette

• Remco

Jeanette,

Bedankt voor het reageren, je doet mij en mijn schoolpartner een groot genoegen. Er is op het internet bijna geen foto te vinden van een Chinese boerderij.

Het zou fantastisch zijn als de foto's naar mijn e-mail adres gestuurd zouden worden r.hogervorst@hccnet.nl wij kunnen deze gebruiken om een begin scherm te maken voor het programma wat wij moeten presenteren voor school.

Wij zijn bezig met een opleiding informatica op de hogeschool van Utrecht, hiervoor wordt het dan ook gebruikt.

Dan heb ik nog een vraagje, nu we een Nederlandse in China hebben. kan jij eventueel wat Nederlandse woorden vertalen in Chinese tekens, zoals Doorgaan, Terug, Einde, Begin enz. als het mogelijk is dan hoor ik dat wel.

Wat meer over mezelf vertel ik wel in je gastenboek.

Groetjes Remco

• Jeanette

Ik kan de woorden heel makkelijk op laten schrijven in het Chinees en dan scannen, als JPG file opslaan, en je toesturen per e-mail.

Getypte Chinese karakters wordt moeilijker voor mij.

Laat maar weten of je er iets mee kunt. Of wil je dat ik het per post opstuur? Misschien heb je iets aan het antwoord dat Bonnie en Alex geven in antwoord op CHINESE TEKENS NODIG. Zelf heb ik die websites nooit bekeken dus weet ik niet hoe het werkt.

Groeten, Jeanette