Informatie over Chinese Geneeswijzen....

• floor

Beste mensen..

Ik maak een werkstuk waarin ik onderzoek in hoeverre Chinese geneeswijzen worden gebruikt in de de westerse medsiche wereld.

Weet u welke Chinese geneeswijsen er in de westerse medische wereld worden gebruikt of heeft u hier ervaring mee wilt u dan alstublieft reageren.

Alle informatie is welkom, ik heb al gezocht maar de informatie over dit onderwerp is schaars,

bij voorbaat hartelijk dank

Floor

• Alex

Beste floor,

In ben bang dat het een kort werkstuk wordt… in de westerse medische wereld worden in principe GEEN traditionele (Chinese) geneeswijzen toegepast. Er zijn wel artsen die bv. acupunctuur toepassen, maar het is zeker niet gemeengoed.

Op de universiteiten worden de Chinese geneeswijzen ook niet onderwezen.

Groet,

Alex

• Jeroen

Beste Floor,

Op dit moment zit ik in Pingyao te China. Het enige wat ik je kan vertellen is dat de chinese een andere kijk hebben op de medische wetenschap. Een chinees gaat naar de doktor om te voorkomen dat hij ziek wordt. Wij gaan juist naar de doktor om beter te worden. Meestal is het dus te laat als je hier in een ziekenhuis wordt opgenomen. Je gaat hier dan meestal je laatste dagen tegemoet. In iedergeval is het een goed beroep om hier doktor te zijn. Je verdient bakken met geld. Voor de rest moet je niet te veel geloof hechten aan oosterse geneeswijzen. Meestal net zo veel als aan de medicijnenman.

Groetjes,

Jeroen