datum ingang visum

• Marleen

Hallo!

In september ga ik op reis, en hoop omstreeks januari in China aan te komen.

Hoe zit dat met het visum, als ik die nu al in NL koop, gaat die dan in op het moment van uitgifte, of op het moment van binnenkomst in China?

Wie helpt mij?

gr.

marleen

• Alex

Hoi Marleen,

Je kunt niet nu al een visum voor China kopen dat januari ingaat. Ik meen dat de termijn waarbinnen je China in moet na afgifte van het visum, op 3 maanden ligt. Als je in september op reis gaat, ben je dus misschien te vroeg. In dat geval zou je een Chinees visum in bv. Hong Kong kunnen kopen…

Groet,

Alex

• Dikkie Dick

Ik heb een kleine 2 weken een visum aangevraagd. Geldigheid is op 12 maart ingegaan en eindigt op 12 september, dwz. voor 12 september moet ik in China zijn geweest. Geen probleem want we gaan over een kleine 4 weken.

Wel een andere vraag: ik lees nu in de Lonely Planet dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn NA verstrjiken van de geldigheid van het visum. Nu is mijn paspoort geldig tot 11-2-2004 en dat is 5 maanden na 12-9. Alleen gaan we op 12 mei 2003 al weer uit China. Ik voorzie geen problemen, maar kan men nog moeilijk doen over die 12-9 en 11-2?

• Marleen

Hoi,

Als je een single entry visum hebt, moet dat toch geen enkel probleem zijn?

Als ik het dus goed begrijp heb jij een visum dat tot een half jaar na uitgifte geldig is?

Dat betekent dat ik ook in NL gewoon mijn visum al kan regelen..

Hoe regel je trouwens in Bangkok of Hongkong je visum voor China??

Groetjes,

Marleen

• pim

Je paspoort moet nog 6mnd geldig zijn op moment van vertrek uit nedereland dit wordt (althans dit dienen ze te doen)ook gecontroleerd bij je reisburo.

Een visa China geeft wanneer deze in gaat en wanneer je visa verloopt je moet dan China ook verlaten hebben wil je geen probemen oplopen bij de grens.

In HKG kun vrij gemakelijk een visa voor China regelen via je Hotel of travel agents die je prakties op elke hoek van de straat kunt vinden.

Je kunt het ook zelf regelen dan moet in Kowloon op de pekingroad zijn zijstraat van Natonroad aan de linker zijde =/- 15 meter op de tweede verdieping (uithangbord met rode ster) dit weten ze ook wel te vertellen in je hotel maar vaak bieden zij ook deze service voor jou.

succes.

pim.

• Dikkie Dick

't Is een dubbele entry, waarbij we dan op 21-4 voor 't eerst in China aankomen. Vervolgens reizen we naar Mongolië en keren daarna weer terug. Wanneer we precies naar Mongolië afreizen en hoe lang we daar blijven is nog onbekend. In ieder geval zijn we voor 12 mei weer terug in China.

Inderdaad is visum tot een half jaar na uitgifte geldig en mag ik 2x 30 dagen daarmee China in, hetgeen helaas niet gebeurt, omdat onze vakantie helaas korter is. :-(