Yangzi rivier

• Arina

Hallo.

Wij gaan in april/mei naar china en willen graag ook een boottocht maken over de Yangzi rivier. Nu kwam ik in een gids tegen, bedragen van 750 Euro en dat is nogal wat. Kan iemand mij vertellen wat een normale prijs is en kan ik dit ook terplekke regelen of moet dat vanuit nederland.

bijvoorbaat dank

• Pieter

Het schijnt dat als je de boot neemt uit Shanghai naar Chongqing dat dat nog goedkoper is dan die Yangtzecruises (terwijl dit traject daar ook deel van uitmaakt) en je hebt dan ook nog mooi een week lang slaapplek! Weet het niet zeker hoor van horen zeggen.

Maar 750 euro is wel erg veel voor zo'n boottochtje volgens mij kost het dat 1e klas nog niet eens; heb m zo niet bij de hand maar kijk eens in je reisgids

• yang

ja. 750 euro is wel heel duur.

ik heb de boottocht gemaakt van chongqing naar yichang en het kost maar 270 yuan (35 euro of so). ik heb 3de klasse ticket genomen. het is een kmaer met 6 bedden en een douche/wc.

ik denk dat de hele trip van chongqing naar shanghai niet eens 100 euro kost.

• Martien Leensen

Hallo Arina,

Wij hebben vorig jaar mei zo'n tocht gemaakt, stroomopwaarts van Yichang naar Chongqing. Die cruise hebben we ter plekke geregeld. De prijs is hangt er van af of je een ‘Westerse’ (=luxe) cruise wilt, of zo eentje als door yang beschreven wordt. De westerse is pakweg drie maal duurder, vergeleken met Chinees 2e klas (= eigen hut).

Wij hebben overigens (na enig onderhandelen) voor de luxe variant gekozen.

We hadden Yueyang - Yichang al per Chinese veerdienst gedaan, waarop de 1e en 2e klas ook als Chinese cruise dienen.

Wat je kiest moet je niet alleen van de prijs laten afhangen: een Chinese cruise is weliswaar minder luxe, maar laat je maakt heel wat meer China mee.

Prijzen kun je overigens op diverse Engelstalige websites vinden. Ter plekke onderhandelen (wij waren met 5, en de boot was klaarblijkelijk nog niet helemaal vol) helpt. Zeker bij de Chinese boot.

Succes er mee, en als je meer info wilt stuur maar een mailtje.

Mvrgr,

Martien Leensen