Weet iemand hoe duur een visum voor China is en hoe lang deze geldig is. Ik heb begrepen dat je een gewoon visum hebt en een multyentry visum. Hoe lang is een gewoon visum geldig en wat is de prijs hiervan?
De prijs hangt af van het land waar het visum vandaan komt, het type visum (toerist, business, student…), en hoe snel je dit wilt hebben.
Als toerist heb je 3 verschillende soorten: Single entry (je mag China maar 1 keer binnen, dus een tripje naar Hong Kong of Tibet is niet mogelijk), Double entry (je mag het land na aankomst 1 keer in en uit) en Multiple entry (je mag het land zoveel in en uit als je wilt).
Normaalgezien zijn visa 3 maand geldig, maar soms maar 1 maand.
Prijs ligt ergens tussen 20 en 40 Euro geloof ik, maar ben dit niet zeker.
groeten
Ward
Ik heb het gisteren aangevraagd (leuke ervaring trouwens, je hebt er al te maken met Chinese regels (bepaalde mensen krijgen voorrang waardoor anderen zich weer gaan ergeren) is goed voor je geduld)
Het visum kost €42,- tegenwoordig (toeristenvisum) en je hoeft pas te betalen als je het ophaalt na 4 werkdagen
Ik heb het visum, 60 dagen geen probleem dat kan je zelf aangeven op het aanvraagformulier. Er was vandaag wel iemand die problemen had met het krijgen van een multiple entry, een double was wel mogelijk. Ik denk dat je goed moet kunnen aantonen wat je met een multiple entry wilt (dus vouchers enzo)
Voor HongKong heb je geloof ik geen visum nodig als je er niet lang heen gaat maar pin me dr niet op vast.
N.B. Heb je al op www.chinaembassy.nl gekeken?
Groet Pieter
Zie ook de andere reacties.
Single-entry is 42 euro en Double-entry is 64 euro.
Gisteren bij de ambassade de dubbele entry geregeld. Ondanks de verwachting dat dit zonder uitnodigingen niet zou lukken, ging het vrij soepel. De dame achter de balie vroeg: jullie willen 2x China in? Ja, want we gaan ook naar Mongolië. Kon dus zonder problemen en beide visa zijn 1 maand geldig.
Helaas sturen ze niet op, en om nog een keer naar Den Haag te rijden vanuit Groningen is ook geen pretje. Gelukkig hebben we een kennis die in de buurt woont aldaar, bereid gevonden de paspoorten maandag op te halen en deze terug te laten sturen. Je kan een spoedvisum aanvragen maar dat kost 33 euro meer. En dat vind ik toch weer aan de prijs.
Mvg, Dick
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?