binnenlands vluchten door china

• patricia

Wie kan mij helpen wat ongeveer binnenlandse vluchten kosten in china. Wij gaan namelijk op wereld reis en daar bij moet je ook china bezoeken. Maar omdat china zo groot is kan je soms beter binnenlandse vluchten nemen.

Al vast heel haartelijk dan patricia

• Alex

Dat hangt natuurlijk helemaal af van het trajekt…

Ik heb zelf gevlogen met Shanghai Airlines van Shanghai naar Nanchang. Een vlucht van een uur. Een enkeltje kostte 650RMB (93 euro), maar we kregen korting en betaalden 420RMB (60 euro).

Voor een retourtje Beijing-Shanghai betaalde ik ongeveer 150 euro.

Groet,

Alex

• hennie

Hallo Alex,

Heb je deze boeking ter plaatse gemaakt of kun je op internet iets vinden over goedkope tickets binnen china. Wat ik namelijk in de reisgidsen vaak lees is, dat buitenlanders vaak juist toeslag moeten betalen op chinese binnenlandse vluchten.

60 euro voor 600 km is niet echt duur. misschien boek ik binnenkort ook een binnenlandse vlucht in china, vandaar.

Graag een berichtje

groetjes, hennie

Alex schreef:

>

> Dat hangt natuurlijk helemaal af van het trajekt…

> Ik heb zelf gevlogen met Shanghai Airlines van Shanghai naar

> Nanchang. Een vlucht van een uur. Een enkeltje kostte 650RMB

> (93 euro), maar we kregen korting en betaalden 420RMB (60

> euro).

> Voor een retourtje Beijing-Shanghai betaalde ik ongeveer 150

> euro.

>

> Groet,

> Alex

• Alex

Beste Hennie,

Ik ben een weekje weggeweest, vandaar nu pas een reaktie…

Ik heb dat goedkope ticket inderdaad ter plekke geregeld. Nou ja, laten regelen. Mijn vriendin is Chinese dus zij heeft wat rondgebeld en kwam toen met dat tarief… het kan best dat buitenlanders normaal gesproken meer betalen, maar dat probleem heb ik dus niet ;-)

Over 2 maanden gaan we weer naar China en we regelen niets vanaf Nederland, alles ter plekke. Misschien als je daar bent dat je een Chinees voor je kan laten bellen… in lokale krantjes staan veel advertenties voor vluchten.

Groetjes,

Alex

• hennie

Beste Alex,

Bedankt voor je informatie

hennie