Ticket, visa, klimaat

• Wal

Vanaf september ga ik met mijn vriendin trekken door Zuid-Oost Azie. We zitten met een aantal vragen, en hopen hier de antwoorden te krijgen!

Allereerst het ticket: wat kunnen we het beste doen? Alle vluchten al inplannen van te voren, of alleen een enkele reis boeken? We hebben begrepen dat sommige landen (zoals Indonesie) eisen dat je ook een vlucht uit het land hebt, ipv alleen het land in….Klopt dit? Is dit in China ook zo?

Dan de visa: kan je deze het beste allemaal in nederland al regelen, of kan je dit beter ter plaatse doen? OF zijn er andere mogelijkheden?

En tot slot: zijn er mensen die in november / december in Hongkong, Macau, Taiwan of Beijing geweest zijn? Hoe is het weer daar? Beijing lijkt al erg koud te zijn dan, maar mensen die het aan den lijve hebben ondervonden kunnen dat ons natuurlijk veel beter vertellen!!

We lezen zoveel mogelijk over deze landen, en proberen de leukste bezienswaardigheden en gebieden uit te zoeken, hebben jullie nog tips wat wij in de bovenstaande steden / gebieden zeker niet mogen missen?

Alvast bedankt voor de reacties, we zijn erg benieuwd!

• Ward

Ik heb een anderhalf in Beijing gewoond, en ik kan het bevestigen: het is KOUD in december!!!!!!!! (ECHT koud bedoel ik)

Have fun :)

Ward

• david

Voor het gewone leven kan je er dan wel op kleden. Maar buitenlopen op zoek naar toeristische attracties, dan is het toch echt niet aangenaam om rond te lopen. Tot eind oktober is het allemaal goed te doen en dan wordt het snel kouder. Vanaf eind februari wordt het weer warmer en aangenaam. Persoonlijk vind ik maart/april/begin mei, september/oktober de lekkerste periodes in Beijing.

• Ward

En dan hebben september en oktober nog het voordeel dat er dan geen windstormen zijn :)

groeten

Ward