Salaris Shanghai

• Marcel Wolters

Vorige week heeft een buitenlands bedrijf me een baan aangeboden in Shanghai, China. Tot op heden hebben ze me alleen nog maar een salaris aangeboden en nog geen onkostenvergoeding enz. Zou iemand me een indicatie kunnen geven over de hoogte van het salaris en onkostenvergoedingen voor een nederlandse werknemer bij een grote internationale onderneming. Voor het detail, mijn opleiding is H.T.S. Technische Bedrijfskunde en heb nog geen werkervaring.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Marcel Wolters

Email: mgwolters@yahoo.com

• casper

ON-VOOR-STEL-BAAR! Wat gaaf man! Sorry, ik kan je niet helpen aan je vraag, maar ben wel benieuwd welk bedrijf en welke functie en hoe oud je bent.

Ik ben ook technische bedrijfskundig student en moet nog drie vakken om vervolgens in september te gaan afstuderen, wat ik waarschijnlijk in Australie ga doen, maar Shanghai lijkt me ook wel wat! In april ga ik in ieder geval naar Shanghai en Nanjing om een vriendin op te zoeken. Dus misschien kan ik voor je kijken waar je terecht zou komen.

• david

Hoi,

het salaris hangt helemaal vanaf van het soort contract: lokaal of als expat. Bij een lokaal contract liggen de salarissen tussen de 2000 en 3000 dollar (afhankelijk van werk). En bij een expat contract krijg je in Nederland een salaris en daar bovenop een dagvergoeding, die zo rond de 50 dollar ligt. In 1e geval moet je zelf voor huisvesting zorgen en in 2e geval wordt voor je geregeld.

Dit is uit eigen ervaring van mij en vrienden in china. Maar afhankelijk van jou werkgever kan het natuurlijk anders liggen.

groeten,

David

• Ward

Het salaris waar David het over heeft voor mensen met een lokaal contract is volgens mij wel HEEL optimistisch. Westerse bedrijven in Beijing betalen het expats zonder ervaring volgens mij niet meer dan 1.200 - 1.800 E. Appartement zorgen zij normaal gezien wel voor.

David: Nog altijd niet in de buurt van Gent geweest?

groeten

Ward

• david

Ik wist jou salaris niet Ward ;-) maar volgens mij verdienden enkele van onze beijingse vrienden / collega's toch wel rond de 20.000 rmb (2500 eurootjes).

Nee wel in Antwerpen en Brugge, maar Gent moet ik dan maar van de zomer doen. We hebben contact.

• Marcel Wolters

Hoi David,

Sorry voor mijn late reactie, maar nog bedankt voor je hulp.

Zaterdag vertrek ik richting Shanghai en dan gaat het avontuur beginnen. Het salaris wat je aangaf klopte precies, maar met de lage dollar op dit moment word het alles wel minder lucratief, maar dat zal op den duur wel weer beter worden. Als je nog tips voor me hebt hoor ik het graag van je als het zou kunnen op mijn email: mgwolters@yahoo.com.

Groeten,

Marcel

• Marcel Wolters

Hoi Ward,

Sorry voor mijn late reactie. Bedankt voor je informatie. Het salaris wat David aan is mij ook aangeboden, dus hij zat er niet ver vanaf. Over twee weken weet ik of ik het ook werkelijk ontvang. Mocht je nog verdere tips voor me hebben hoor ik het graag van je, het liefst op mijn email: mgwolters@yahoo.com

Groeten,

Marcel