Geldautomaten / ATM's.

• Koenraad

In Beijing had ik geen moeite om met een Postbankpasje met CIRRUS-logo geld uit de Chinese ?muur? te halen. Volgens de Postbank is er ook een aantal in GUANGZHOU; www.mastercard.com/atm geeft zelfs een heel lange lijst voor die plaats.

Beide noemen geen enkele Cirrus- (of andere) pinautomaat voor GUILIN, KUNMING, DALI, LIJIANG, laat staan voor kleine plaatsen.

Zou die informatie up-to-date zijn ?

Er zijn wel kantoren van de Bank of China, maar weet iemand of er inmiddels ook geldautomaten in de genoemde plaatsen zijn ?

• Jolanda

In Dali en Lijiang zijn zeker pinautomaten die werken. Ik ben er in mei 2002 geweest en het pinnen ging prima. Helaas weet ik het niet van Kunming en Guilin.

• David

ALs je een bankautomaat ziet van de Bank of China kan je er bijna 100% vanuit gaan dat je daar geld kan pinnen. Ik neem niet aan dat de lijsten van de postbank zo up-to-date zijn.

• karianne

in guilin zit er wel een bank of china, waar je normaal gesproken met je pas zou horen te kunnen pinnen. deze zit net naast het treinstation, maar accepteert GEEN buitenlandse passen.

• Jacques

Inderdaad… de Bank of China hóórt het normaal gesproken te doen, maar mijn ervaring was (5 weken Lijiang) dat het niet altijd werkt…

Een aantal keer gehad dat de automaat niet werkte, maar dan deed ie het meestal de volgende dag wel gewoon…

• Chris

En…. als de automaat het niet doet, kun je ook geld opnemen aan de balie van de Bank of China met je creditcard en je paspoort, daar heb ook je pincode niet voor nodig. Altijd handig als je geheugen je in de steek laat….

Succes,

Chris

• Koenraad

Terug uit China. Het blijkt dat de ongerustheid niet nodig was.

Bij de meeste ATM's van de Bank of China is het mogelijk om geld met je pinpas (Cirrus-logo) op te nemen. Een enkele ATM is ongeschikt voor buitenlandse passen. Er is in de grote plaatsen altijd wel een ander filiaal van de bank te vinden waar het wel lukt.

Geen enkel probleem gehad in Guilin, Kunming, Dali en Lijiang.