visum china

• patricia

Wie kan mij helpen aan info voor een chinees visum hoe lang is die geldig en kun je het verlengen in china zelf ik ga eind dit jaar weg niet rechtstreeks naar china ik moet dus aan de gens een visum kopen. En kun je er tibet mee in ik heb gehoord dat het moelijk kan zijn. Al vast bdankt patricia

• Ward

In principe kun je een visum alleen aanvragen bij de Chinese ambassade van het land waar je woont. Grote uitzonderingen zijn natuurlijk Hong-Kong en Ulan Batar: daar kun je het op enkele uren kopen.

Een toeristenvisum is normaal tot drie maanden geldig. Verlengingen zijn makkelijk te krijgen en niet duur. Je hebt tevens de keuze tussen single, dubble en mutiple entries.

Nee, met een Chinees visum kun je Tibet niet in (visum voor tibet is in China te krijgen - duur)

groeten

Ward

• evert van den bor

Hoi ward,

waarom zou je een visa alleen in je geboorte land kunnen krijgen.

Ik heb mijn vias gewoon zonder problemen in australie aangevreegd, en vraag mijn visa's bijna altyd in een ander land aan zou niet weten waarom dit niet kan.

Ik reis al een tydje over de wereld en zou wel gek zijn als ik naar nl terug moet voor visa.

groeten evert

• Ward

Er zijn inderdaad uitzonderingen. Ik weet in mijn geval dat het - als in Belgie geboren Nederlander - altijd moeilijk is op de Chinese ambassade om een visum te krijgen. De laatste keer (Augustus vorig jaar) MOEST ik naar Den Haag omdat ik er in Brussel onmogelijk een te pakken kreeg.

Kan misschien ook een moeilijke Chinees geweest zijn die dag :)

Ward