Vrijwilligerswerk in China

• Patty

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er veel interesse is om in een weeshuis in China te gaan werken? Dit wil dan zeggen vrijwilligerswerk.

Zouden er mensen zijn die hier interesse in hebben en wat voor eisen zou je zelf dan stellen?

Bijvoorbeeld dat er een woning voor je geregeld is, dat je er chinese lessen zou kunnen krijgen, dat er een (nederlandse) contactpersoon voor je is, dat je visum geregeld wordt etc. etc.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik samen met iemand in China misschien wil gaan proberen om regelmatig mensen naar een weeshuis in China uit te zenden. Ik zou dus heel graag willlen weten of hier wel interesse naar is en wat voor eisen jullie zouden stellen!! Jullie zouden me echt ontzettend helpen!!

En een belangrijke vraag, zouden jullie het dan ook zo particulair (d.w.z. bijvoorbeeld via ons) willen regelen of zouden jullie de zekerheid van een “echte” organisatie (zoals b.v. Travel Active) willen hebben?

Alvast hartelijk bedankt!!!

Groetjes van Patty

• Frank

het klinkt me niet onsympathiek in de oren. Wat voor periodes van uitzending denk je aan? Ik denk dat als ik zou gaan dan zou ik niets verwachten omdat ik ga om de mensen te helpen. Dan kan ik visum ed ook wel zelf betalen. Als er iemand is om de dingen te regelen dan zou dat wel fijn zijn.

• Patty

Hoi Frank,

Bedankt voor je reactie!!

De periodes van uitzending zou dan ook van jezelf afhangen. Hoelang zou je kunnen en willen gaan en dergelijke. Ook zou het van het weeshuis afhangen, het zo namelijk niet de bedoeling zijn dan een weeshuis de ene maand 4 vrijwilligers heeft en de andere maand geen een. Maar in goed overleg is er natuurlijk altijd wel heel wat te regelen.

Nou in ieder geval nogmaals bedankt voor je reactie terug en mocht je nog vragen of tips of iets dergelijks hebben dan kan je me altijd mailen!

Groetjes van Patty