sjonge jonge wat is het hier stil in vergelijking met de andere prikporden, zoals thailand en backpackers
je wilde dat ik iets nuttigs toevoegde, Ik heb alleen maar vragen
Die ik dus ook ga stellen.
Je hoort veel over de verwestering van dit land, de Drie Kloven Dam en Shanghai zijn 2 grote voorbeelden, maar wat is daarvan te zien in de andere delen Zoals de provincies Sichuan en Yunnan?
Nu heb ik ook nog een vraag over het budget, Wat zou ik kwijt zijn aan eten drinken en verblijf in hostels en de goedkopere hotels, zou dat 5tot 10 euro kunnen zijn ???
Ik hoop dat je nu tevreden bent
prettige dag nog Michel
Wat betreft de ‘verwestering’. Het is natuurlijk een typisch westers-egocentrische gedachte om de modernisering van een land als China te bestempelen als verwestering. Ik zie het meer als een gevolg van de toegenomen welvaart in steden als Shanghai. Natuurlijk doen alle wolkenkrabbers westers aan en alle McDonalds en KFC filialen dragen natuurlijk ook bij aan dat beeld, maar de stad heeft absoluut zijn eigen, Chinese identiteit behouden. Daarnaast is ook in Shanghai het oude China niet geheel verdwenen. Je moet alleen weten waar je het kunt vinden… Buiten de grote steden is er echt weinig dat je aan het westen zal doen denken. De provincies die je noemt zijn daar goede voorbeelden van, hoewel ze wel steeds toeristischer worden.
De 3 klovendam zou ik zeker niet westers willen noemen. Ik denk niet dat een dergelijk projekt hier uitgevoerd zou worden….
Groet,
Alex
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?