Er zou een Chinese thee zijn die getrokken wordt uit paddestoelen, deze thee zou een geneeskrachtende werking hebben op hoge bloeddruk en te hoog cholesterol.
Weet iemand hier meer over?
Ja hoor; dat het niet werkt.
Als je last hebt van hoge bloeddruk en je arts vindt het nodig dat je medicijnen gebruikt, gebruik ze dan alsjeblieft. Experimenteren met dit soort middeltjes kan schadelijk zijn voor je gezondheid. Ik bedoel dit niet negatief, maar wil je graag waarschuwen.
Hoge bloeddruk is een serieus medisch probleem en er zijn genoeg goede medicijnen beschikbaar, zonder veel bijwerkingen.
Voor het gemak ga ik er maar even vanuit dat je het voor jezelf vraagt. Heb je wel eens medicijnen voorgeschreven gekregen van de huisarts? Zo ja, welke? Wat is de reden dat je eventueel overweegt over te stappen op alternatieve middelen?
Succes,
Alex
Bedankt voor je antwoord Alex.
Ik had van iemand gehoord die er baat bij had dacht dat het misschien ook iets voor mij zou zijn, zou er niet zomaar aan beginnen hoor, vandaar mijn oproepje hier. Ik heb al 9 jaar te hoge bloeddruk en ondanks gebruik van Atenolol en Cozaar blijft ie wat aan de hoge kant (100/150).
Marjan, overleg alsjeblieft altijd met je arts voordat je er eventueel aan begint. Zelf ben ik ook arts, dus ik weet hoe belangrijk het is om je bloeddruk goed te houden. 150/100 is inderdaad wat aan de hoge kant, misschien kun je daar nog eens met je huisarts over praten, maar waarschijnlijk kom je daar al regelmatig voor controle van je bloeddruk (?). Is de dosering al eens aangepast, of heb je al eens andere bloeddrukverlagers geprobeerd, zoals ACE-remmers (bv. renitec)?
Succes in elk geval!
Alex
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?