visum

• Michel

hallo allemaal

Nu ik mijn route heb bepaald, en totaal volgens losse berekeningen ongeveer 2 maanden kwijt ben ben ik nieuwsgierig naar de visum.

Is er trouwens een trein of bus verbinding van Wuhan naar Chongqing, ter alternatief als boten over Yangtze vol zitten.

hoelang is deze geldig Lonely Planet spreekt van 30 dagen om deze vervolgens bij PSB te verlengen maar ik lees ook dat er een van 60 dan wel 90 dagen is. wie o wie kan me helpen.

groetjes Michel

• cor

steek hier je licht eens op.;

http://www.cgguangzhou.org/f_explorer.html

Nederlandse ambasade, visumbehandeling

(Hoofdkantoor is in Beijing)

• evert van den bor

de beste visa zijn te krijgen in hongkong, daar kan je binnen een paar dagen een 90 dagen visa krijgen (kan ook sneller maar kost veel )

heb je nog vregen stel ze gerust

groeten evert

• Ward

Op de ambassade in Brussel (dus ook in Nederland denk ik) kun je op een halve dag een 90 dagen visum krijgen.

Neem pasfoto's en je vliegticket mee naar de ambassade als je een aanvraag doet.

groeten

Ward

• Jacques

Je kunt volgens mij het visum het beste gewoon in Den Haag halen…

Ik heb in juli mijn visum geregeld (ben net terug van 3 maanden China) en toen kostte zowel een visum voor 30, 60 als 90 dagen 42 euro. Je hebt naast pasfoto´s verder ook niets (meer) nodig als uitnodigingen, hotelboekingen of tour arrangements…

Een nadeel: het is met 4 dagen klaar, dus dat zou onhandig kunnen zijn als je op en neer moet reizen vanuit Groningen of Limburg…

mail maar als je verder nog vragen hebt,

Jacques

• Michel

Okay dan

Ik moet inderdaad vanuit Limburg komen, maar dat is niet zo erg

nog een vraagje

waar ben je allemaal geweest en wat waren je ervaringen.

Groetjes

• Theo

Als je op tijd bij het consulaat bent, voor 12:00 uur als ik me niet vergis, kan je het visum gelijk mee krijgen, het kost dat wat meer, maar dat weegt ruimschoots op tegen de kosten van het op en neer reizen vanuit Limburg.

• evert van den bor

Hoi michel,

Kijk eens op m'n homepage:

www.mytravellog.com/wereldreisevert

groeten evert,

• Dikkie Dick

Jacques,

Ik heb het visumaanvraagformulier gedownload, en diverse nummers van de Chinese ambassade gebeld. Daar wordt je ook nog eens verwezen naar een ander nummer wat je 's middags kunt bellen, maar dat nummer valt half weg en herhalen doen ze ook niet.

Wat ik hoorde/las was dat je bij een 2-entry of multiple entry een uitnodiging moet hebben. Wij zijn van plan vanuit Beijing naar Mongolie te reizen en weer terug.

En moet je inderdaad 2x naar Den Haag afreizen? Sturen ze hem dan niet terug?

Mvg, Dick