Betekenis van naam...

• Diana

Wat betekent de naam Chiu Sik…

Voor het geval dat je zelf op deze site komt:

Beste Chiu Sik,

misschien lees je het hier wel, maar ik was er nog nooit goed achter wat je naam precies betekent.

Had het niet iets met een dobbelsteen en een of andere koning te maken???

Iedereen die de betekenis weet, graag een reactie.

Groetjes, Diana

• Alex

Beste Diana,

Het Chinees kent zoals je weet een karakterschrift.

De naam Chiu Sik is hoogst waarschijnlijk de westerse weergave van een Cantonese naam.

Om de betekenis te weten, moet je weten uit welke 2 karakters de naam bestaat. Op zijn westers geschreven, kan het wel 10-tallen betekenissen hebben….

Groetjes,

Alex

• .::FanFaSy::.

Het is inderdaad een Cantonese naam… De Chinese tekens ken ik wel… Alleen, ik snap ze helaas niet…

Diana

• Diana

Fantasy = Diana. (Mijn dochter was even op een ander prikbord geweest, vandaar!)

• Alex

Als je de karakters in een berichtje op dit prikbord kunt zetten (bv. door een programma als NJStar te gebruiken), kan ik je wel de betekenis geven. Anders kun je de karakters ook opzoeken in een Chinees woordenboek, maar dan moet je dat natuurlijk wel hebben…..

Anders vrees ik dat niemand je hier op het prikbord kan helpen, aangezien je alleen aan het Westerse schrift dus onmogelijk kunt zien wat het betekent.

Alex

• Diana

Ik had even mijn toevlucht tot dit prikbord genomen, maar ik merk dat het vrij moeilijk is om er hier uit te komen. Ik kan, als ik haar nog eens spreek, er nog eens naar vragen. Ze heeft het me al eens uitgelegd, maar dat is al lang geleden, en erg beknopt. De naam zelf is voor me wel heel vertrouwd geworden!

Bedankt voor de reacties!

Diana

• Rob van wijk

hoi ik ben Rob van wijk

ik had graag de betekenins en hoe ik mijn naam moet schrijven in het chinees grrag ontvangen

groetjes

Rob van wijk