onderzoekje: naar wat voor muziek luisterd de chin

• Wessel

Kunnen jullie mij misschien helpen met een onderzoekje voor school, ik moet een fictief evenement opzetten voor de chinese jeugd in nederland en ik ben nu bezig met te onderzoeken naar wat voor muziek de chinees- nederlandse jeugd naar luisterd

Dus ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

bij voorbaat dank

wessel

• johan

In het Chinese restaurant bij mij op de hoek gaat na sluitingstijd de chinese muziek af en hoor je hetzelfde als wat Nederlanders zouden draaien. Met een voorkeur voor de Beatles in dit geval.

• david

In principe zal de chinese jeugd die hier woont en is opgegroeid naar dezelfde muziek luisteren als de nederlandse jeugd.

Maar verder zullen vooral bekend zijn met canto-pop (als de ouders cantonees of Hongkongnees zijn) of mandarijnse popmuziek.

Populair bij beide groepen is Coco Lee (ook engelstalig), Na Ying, Karen Mok, Wang Fei. De laatste 2 komen uit hongkong (zover ik weet) maar zingen ook in mandarijn.

• karianne

Onder de jeugd is de band F4 erg populair op dit moment. Ze zijn een beetje te vergelijken met de backstreet boys hier.

• david

F4 is een taiwaneese band en het klopt dat die erg populair zijn. Een andere band is H.O.T

• Jacco

Beste David,

Wang Fei heet eigenlijk Wang Jingwen en ze komt ‘gewoon’ uit Peking.

:-)

Jacco

• flip

h.o.t. is hot ja (koreaans trouwens) maar nu toch wel een stuk minder dan f4

• david

Maar later naar HK verhuist ;-)

Jacco en Flip Wat zijn jou fav. chinese zangers/zangeressen?

• flip

nu luister ik vaak naar kelly chen, lmf(ondanks dat die kantonees zijn), coco lee nog een paar manderijns zanger/ressen