Enkeltje China

• Nathalie

Weet iemand of het ook mogelijk is een enkeltje China te kopen om dan zelf rond te reizen naar andere landen en aangekomen in Maleisie door te vliegen naar Australie en zo weer naar Nederland? Of is dat allemaal een gedoe met visum enz.

Alvast bedankt!

Nathalie

• huub

Tickets kun je allen kopen op basis van retour maar als je een rondreis wilt maken dan heb je meer mogelijkheden. ik begrijp dat je dat wil laat je goed voorlichten bij een reisburo met deze info kun je zelf bepalen waar je je ticket koopt (voor vertrek)

Ook je visum vraag kunnen zij voor je beantwoorden,

succes

• david

In china zelf kan je trouwens wel enkeltjes boeken, ook voor internationale vluchten. Maar enkeltjes zijn meer dan helft van de retourprijs bij internationale vluchten.

Als je in china een retourtje boekt voor een nationale vlucht krijg je in principe altijd 2 enkeltjes.

David

• Peter

Nathalie…. Het inderdaad mogelijk een enkeltje China te kopen. Heb het zelf ook gedaan en zit sinds een week in het zuiden van China. Je hoeft zeker geen retourtje China te kopen.

Wat betreft de visums kan ik je geen antwoord geven. Een visum voor China aanvragen, zonder vlucht gegevens is mogelijk. Ik had mijn visum ook al binnen, voor ik mijn vlucht geboekt heb. Weet niet of dat in andere landen zo gemakkelijk gaat.

• Chris

Ik heb inderdaad ook de ervaring dat ze bij het aanvragen van een visum niet vragen om een ticket. China wordt steeds gemakkelijker, het is een wereld van verschil tussen nu en tien jaar geleden.

• elke

ik heb geen antwoord maar wel een extra vraag….

ik ga in december naar china en heb mn vlucht al geboekt, ik ga daar iemand opzoeken en ga verder dus geen hotels en zo regelen. Nu zag ik op de website van de ambassade dat je bij het aanvragen van een visum een confirmation letter of zo van de travel agency of een hotel reservation moet hebben….is dat echt nodig of is het invullen van de vragenlijst op de ambassade voldoende????

• elke

oh sorry, moet even verder zoeken want ik zag al dat deze vraag vaker is gesteld, en het kan dus gewoon zonder verdere brieven!