trein van Beijing richting Vietnam

• Nathalie

Hoi allemaal

Ik denk erover om eind 2003 te gaan reizen en te beginnen in China (Beijing) en vanuit daar af te zakken richting Vietnam.

Heeft iemand hier ervaring mee, hoe kan ik dat het beste doen? Ik neem aan met de trein? Is dat wel te doen? Stopt ie genoeg? Hoe werkt het eigenlijk, want ik heb geen flauw idee. En weet iemand hoeveel het kost? Moet je dan ook in hotels slapen of slaap je in de trein? Is het inclusief of exclusief eten? Ik wil low-budget gaan reizen.

Een heleboel vragen in een keer maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt

Nathalie

• ward

Hoi,

Zelf heb ik een paar jaar geleden ongeveer zo'n reis gemaakt. China heeft een goed sporennet (niet echt snel, maar al bij al vrij comfortabel) en je kunt de route zelf uitstippelen.

Slapen in de trein (hard sleeper) is heel goed te doen. Natuurlijk is soft sleeper iets comfortabeler, maar volgens mij het verschil in prijs niet waard. Een chinese hard sleeper is een ideale manier om een nacht hotel uit te sparen.

Eten in de trein is (zoals OVERAL in China) mogelijk. De kwaliteit is echter niet altijd even goed. Soms valt het echt mee, soms is het vreselijk.

Vergeet alle indianenverhalen over hoe moeilijk het is in China om te reizen en je weg te vinden: er zijn bijna overal wel mensen te vinden die een beetje engels kunnen en je willen helpen met het kopen van tickets of zo. Met de nodige dosis geduld en zin voor relativeren zul je een prachtige reis hebben.

groeten

ward