Hallo,
Ik wil op eigen houtje naar China om mijn mailvriendin te bezoeken. Welke reisdocumenten heb ik nodig en hoe kom ik er aan?
Wie helpt? Alvast bedankt!
Jef
Hey Jef, Peter geeft het prima aan, dit is alles wat je nodig hebt. Je kunt hier in Nederland tickets boeken voor intern te vliegen binnen China, bijvoorbeeld als je een mail stuurt naar holidaycn@china.com doen zij dit voor je, ze vragen voor het boeken van een ticket 10$. Voor de daarvoor geboden service vind ik de prijs billijk, want je kunt ze ook allerlei andere info vragen. Ook de slaaptrein is een goed alternatief, mits de reis niet te lang is, zo'n 10 uur reizen is nog goed te doen, daarna breekt het je een beetje. Let wel, de slaaptrein is niet eens zoveel goedkoper dan vliegen! Ben net uit China terug en heb daar mijn mailvriendin ontmoet, alles is goed gegaan, maar hou wel een klein beetje rekening met de chinese cultuur.
Huh? Peter heeft toch het antwoord gegeven?
Je visa haal je bij de Chinese Ambassade in Den Haag, dit wordt niet schriftelijk afgehandeld, dus je moet er persoonlijk heen. Dat is alles, want een paspoort heb je al.
Met Chinese cultuur bedoel ik; in China worden niet gevoelens geuit zoals in Holland, dus je vriendin omhelzen op straat of in de aankomsthal van het vliegveld wordt als niet netjes beschouwd. Het zeggen van “Ik hou van je” ofzo is ook niet echt gewoonlijk, alleen in brieven. Maar …. er hangt een heleboel vanaf of je vriendin nog een beetje in de traditie zit of dat ze zich er van los heeft geworsteld, anders is al het voorgaande niet van toepassing.
ze vermaakt zich opperbest hier in Nederland.
Ik bedoelde dat ik zie en hoor dat er de laatste tijd veel jongens via het net chinese meisjes ontmoeten en ze gaan opzoeken. Alleen maar positief bedoeld. Dat kunnen ze gelukkig niet tegenhouden in china ;-) met internetblokkades. De ind gaat 't nog druk krijgen.
Allemaal welkom, hoe meer chinese dames (en heren) in nederland hoe beter ze zich gaan thuisvoelen hier.
greetz,
D.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?