muur en verboden stad

• Nathalie

Ik ben niet echt bekend wat china betreft maar ben wat info aan het verzamelen, bij welke plaats ligt de verboden stad en waar is het het beste om naar de chinese muur te gaan? alvast bedankt

groetjes Nathalie

• Peter

De verboden stad ligt midden in Peking.

De beste plaats om de muur op te gaan? Dat is een goede… ik geloof dat je in Peking op twee plaatsen de muur op kunt. Ik weet niet waar ik precies de muur opgegaan ben, of hoe dat zo heet…

• Nathalie

THNX!!

• Chris

Nathalie, als je last van hoogtevrees hebt moet je niet aan het begin van de muur gaan, want dan moet je ontzettend steile trappen op, en als je dan weer terug moet, voel je je niet echt lekker moet ik zeggen. Nog een tip, probeer wel een hotel ofzo in de buurt van de Verboden Stad te krijgen, want dat is de beste plek in Beijing, veel winkels en een goede uitgangsplaats voor andere trips in Beijing.

Twee straten verderop ten westen van de Verboden stad heb je veel handige winkels, kijk uit voor de studenten die je kalligrafie proberen te verkopen, Beijing prijzen zijn veel hoger dan ergens anders.

• david

Als je in Beijng bent dan heb je verschillende mogelijkheden om naar de Muur te gaan. De bekendste en meest toeristische (dus drukste) is Badaling. Daarnaast heb je nog Mutianyu en Simatai. Deze 3 zijn het meest gerestaureerd en met dagtochten makkelijk te bereiken. Je kan ook voor een paar honderd yuan (max. 30 euro) een taxi nemen (die dan op je wacht terwijl jij de muur beklimt).

Minder toeristisch en niet gerestaureerd is HuaHuangsheng (half uurtje rijden vanaf de MingTombs). Deze is moeilijker bereikbaar maar verreweg het mooist.

Groeten,

David

• Tinus

de verboden stad ligt vlakbij mianus

teef

• ward

Ik wou gewoon even bestigen wat David eerder al zei. Ik heb de muur ondertussen 9 keer gezien op 5 verschillende plaatsen rond Beijing en het mooist is zonder twijfel HuaHuangsheng, een km of 20 ten oosten van Badaling. Als het ook maar mogelijk is op welke manier dan ook: bezoek hem daar.

groeten

Ward

• Nathalie

THNX voor de info allemaal!!