Ik ga vanuit Hong Kong China in, wat is daar in de buurt te zien wat ik echt niet moet missen???
Hoi,
Rond HK is er niet zo veel te zien - vind ik - .
Ghaunzhou vinden sommige de moeite, andere haten het (ga er in ieder geval niet naartoe tussen nu en 1 november: de canton trade fair is de grootste in de wereld e heeft de hele stad in z'n greep).
Verder vind ik persoonlijk Macau wel leuk voor een dagje (met de boot van HK makkelijk te bereiken). Als je tijd hebt: ga hier eens eten bij Fernando's (vraag daar maar waar het is, iedereen op het eiland kent het).
Groeten
Ward
rond hong kong zijn er veel productie fabrieken in een straal 150 - 200 km vanuit hong kong.
echter er zijn wel een paar punten waar wat dingen kunt zien.
Ghaunzhou is een grote stad en zeker niet veilig om alleen over straat te lopen.
als je uit HKG komt vind dit dan ook niet de moeite het is wel goedkoper….
Macau voor een dag is leuk wel veel mafia (merkbaar) aanwezig, net boven Macau heb een grote stad met veel westers invloeden en kwa opzet een van de mooiste steden rond HKG hier vind je een 1:1 copie van de verboden tuinen uit peking dit is niet ver (loopbaar) van af de grens Macau - China vandaar uit richting Ghaubzhou kom je in Zhongshan hier vlak bij vind je het geboorte huis van Dr, Yat-sun grondlegger van het vrije China (dus voor dat Maio aan de macht kwam)
Dan door reizen naar Pan-yu City hier kun bij naar div temples kijken.
En boven HKG kun je naar Shenzhen net over de grens met HKG een grote drukke stad waar een soort openlucht museum is van alle volkeren en hun gewoonstes in China (leer je in een dag veel over China).
Dit moet je echt doen vanuit HKG via een mini reis (boeken in HKG) de chinees spreekt geen engels slechts een paar en voor je eigen veiligheid.
succes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?