Terug van weggeweest

• Luna

Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik terug uit China. Heb een fantastische vakantie gehad en van alles genoten. Het verschil tussen de metropolen en het platteland vond ik enorm maar maakt je reis wel afwisselend. Van te voren had ik al van velen gehoord dat er niet veel mensen Engels spreken maar dacht, eigenwijs als ik ben, dat valt vast wel mee. Maar kan nu zeggen dat dat dus wel zo is (buiten HK dan). Maar met een phrasebook kom je een heel eind en leverde veel komische situaties op.

Wat vooral veel indruk heeft gemaakt is de Lama Tempel, het plein, het landschap van Yanghsuo en Dali vond ik ook erg relaxed. Helemaal na Shanghai en Kunming. De mensen vond ik allemaal erg behulpzaam en vriendelijk. We hebben eigenlijk geen een vervelende ervaring gehad. En niet te vergeten heerlijk gegeten.

Het is absoluut een land waar ik nog een keer heen zal gaan.

Groetjes Luna

• Jeanette

Fijn dat je een onvergetelijke vakantie hebt gehad.

Maarja.. na al die tips die je via dit forum hebt gekregen… :-)

Zelf ben ik na 10 jaar voor het eerst weer in Yangshuo geweest vorige week. En ondanks een aantal pessimistische berichten van mensen die beweren dat het teveel veranderd is vond ik het erg meevallen en enkele kilometers buiten Yangshuo is het landschap nog steeds even adembenemend. En werken de boeren op dezelfde ambachtelijke manier.

Heb je al een nieuwe bestemming op het oog?

Jeanette