China te doen om alles zelf te regelen?

• Petra

Hallo Chinafans!

Het duurt nog even, maar ik wil in okt.2003 met de Transseberie Express naar Peking reizen.

Deze treinreis heb ik al geregelt in NL dan,maar de rest wil ik zelf doen.Dus beslist niet georganiseert.Op basis van low-budget.

Ben alleen bekend met backpack in Thailand eigelijk.Is China te doen om als vrouw alleeen te reizen en alles zelf te regelen?

Ik heb alle tijd,hoef niet over bepaalde tijd weer terug te zijn ofzo.

Na China wil ik nog meer landen aandoen zoals Tibet en Nepal.

Zijn er geusthouses in China?Ik heb mensen alleen eigelijk maar over hotels horen praten.

Maar mijn vraagje dus.Is China te doen om alles zelf te regelen?

Groetjes Petra

• Luna

Hoi Petra,

China is naar mijn ervaring makkelijk zelf te doen. Ik ben net sinds gisteren terug uit China en had alleen vlucht heen en terug geregeld. Het kost wel tijd (en geduld..) om dingen te regelen maar zoals je schrijft dat je alle tijd hebt moet dat geen probleem opleveren.

Op de plaatsen waar ik ben geweest zijn overal guesthouses (al heb ik zelf alleen in hotels overnacht en maarl 1x in guesthouse in Dali).

Je kan het zo goedkoop en zo duur maken als je zelf wilt.

De taal is vaak wel een barriere maar met een phrasebook van bijv de lonely planet kom je een heel eind.

Veel plezier met de voorpret :-)

Groetjes Luna

• Petra

Hoi Luna!

Hoe was het in China?

Ik ga pas over 1 jaar,maar heb er nu al erg veel voorpret van hoor!

Gewoon het lezen,voorbereiden,alles!!!

Dankje voor je reactie,

Petra

• Marcel

Hoi petra,

China is, zoals Luna zegt goed zelf te regelen, afgelopen zomer ben ik in China, Tibet en Nepal geweest.

Het openbaar vervoer in China is op een goed peil en niet duur, inclusief de binnenlandse vluchten.

China is een van de meest veilige landen om te reizen en in de grote steden kun je met de Engelse taal redelijk uit de voeten.

Veel plezier!

Marcel

• Karianne

Beste Petra,

Ik zou haast zeggen dat er geen veiliger land is dan China om in rond te reizen.

Alles is makkelijk zelf te regelen. Je moet wel wat geduld hebben, maar alles is mogelijk.

Ik heb 5 maanden in Xian gewoond en ben daarna gaan reizen (wel samen met een vriendinnetje). Als je nog vragen hebt, moet je het maar laten horen.

Karianne

• Mark Rubel

Net als jij ben ik (man) OOK naar Thailand geweest, en wil ik OOK naar China!

Even kontakten? zo ja, stuur even een meeltje!

• Mark Rubel

personality2002@hotmail.com