toeristen visum

• jaap

als ik vanuit australie terugga naar nederland heb ik een overstop in Honkie Kong. Ik mag zelf weten hoe lang, dus ik zou best een kleine maand naar china willen. Heb ik hiervoor een visum nodig en zoja hoe kom ik daaraan? Alvast bedankt!

• Peter

Zit je nu in Australie???

Misschien dat je de Chinese ambassade daar kunt opzoeken. Daar zou je het aan moeten kunnen vragen.

• jaap

nee, ik vertrek op 25 oktober pas naar Australie. Rond april 2003 wil ik naar China.

• Alex

In dat geval is het volgens mij niet mogelijk om je visum in Nederland te regelen, aangezien deze max. 90 dagen geldig is vanf de dag van uitgifte. Maar je visum regelen in Australie, of Hongong moet geen probleem zijn.

Alex

• David

In Hong Kong zijn heel veel visa-bureaus. Daar kan je ‘s ochtends heen, dan lever je paspoort in en als je ’t snel wil dan heb ‘t dan krijg je ’t 's middags weer terug. Maar je kan ook 3 dagen in HK rondzwerven en dan paspoort weer ophalen.

Voor de 1e optie betaal je meer geld dan voor de 2e optie.

Als je ook tijd in HK wil besteden dan zou ik voor de 2e optie gaan. Naast de visabureaus, die 't via connecties in Shenzhen doen, heb je ook het officiele kantoor van de immigratie-dienst waar je het visum kan aanvragen. Je kan de meeste informatie hierover ook in de Lonely Planet vinden.

• jaap

is dat wel veilig? Je paspoort een paar dagen meegeven met zo'n obsecuur bureautje met ‘connecties’ ?

• david

Ik heb ‘t zelf ook gedaan en heb van meerdere toeristen gehoord dat het ok is. Maar je hebt gelijk, je moet er wel even over nadenken. In het betere geval ga je naar de officiele instanties en daar laat je je paspoort achter. Als ik het goed onthouden heb dan zit de officiele visumdienst van China in het China Resources Building (tussen exhibition centre and Wan Chai in). Neem wel pasfoto’s mee!

Kijk even in de diverse hongkong gidsjes en hongkong websites over de visum-mogelijkheden voor china.

gr.

David

• huub

je hotel kan je ook uit komst bieden, je bent te gast en ze willen @!#$ met je.

dus je paspoort krijg je terug geen probleem kosten zijn gelijk.

en anders een officieel buro kun je vinden in een zijstraat(peking rd) van Naton rd kowloon.

bij Hyatt hotel 50 mtr vanaf natonrd aan de linker zijde twee verdieping (bord met rode ster) kan niet missen.

• Marco

Vraag eens informatie op bij:

V&V Visumdiest

Postbus 35048

3005 DA Rotterdam

010-4049047

Misschien dat zij meer info hebbem.

Succes,

Marco