gezocht plaatjes van het chinees nieuwjaar/draken

• karin

Hoi allemaal,

Ik ben een derdejaars studente die de komende tijd het onderwerp China in groep 8 wil gaan behandelen. Zo wil ik chinees met ze gaan kaligraferen (ben echter nog op zoek naar leuke voorbeelden en het alfabet) en draken met ze gaan tekenen in het kader van het chinees nieuwjaar. Wie weet waar ik plaatjes/foto's kan vinden, via google vind ik namelijk niet echt iets.

alvast bedankt

Groetjes Karin

• David

Hoi,

Zoek eens op www.geledraak.nl, daar staan ook links naar diverse sites met informatie. Op de site zelf staat info over bijv. het chinese nieuwjaar, het mid-autumn festival (a.s. zaterdag 21-9).

Het chinese alfabet is niet zo simpel als je het schrijft. Het is namelijk geen alfabet maar elke klank heeft een apart teken. Een woord kan bestaan uit 1 of meerdere klanken, dus tekens. Als je op google.com zoekt op chinese characters o.i.d. neem ik aan dat je wel wat achtergrond info hierover kan vinden.

succes.

David

• Beijing

even voor alle duidelijkheid:

de Chinese taal kent geen alfabet, het kent duizenden tekens en er zit geen systeem in, dus niet zoals in een alfabet na A komt B.

• ward

Op http://chineseculture.about.com/ staat er vanalles, inclusief de belangrijkste tekens.

Ward