handbagage

• Becky

Mijn man gaat vrijdag met een groep sporters mee naar China om foto,s te maken.Mijn vraag is mag hij als handbagage zowel de fototas als een normale rugzak meenemen ?Beide tassen wegen nog geen tien kilo bijelkaar.

• Vibeke

Hoi,

wat bedoel je met een gewone rugzak? Als het gewoon zo'n dagrugzakje is of een andere niet al te grote rugzak is het volgens mij geen groot probleem. Ik heb een paar keer gevlogen met een vrij grote (en heel zware) fietstas en een wat kleinere tas. Er is nooit iets over gezegd. Maar het ligt wel aan de maatschapij waarmee je vliegt.

Vibeke

• becky

Bedankt voor je reactie,het is een normale rugzak dus zal het wel geen probleem

worden.

• Jeanette

Als het de eerste keer is dat je man naar China reist zal hij verbaasd staan over wat de Chinezen (zeker tijdens binnenlandse vluchten in China) allemaal meesjouwen als handbagage.

• ward

Zelf heb ik laatste keer dat ik uit Belgie naar China vloog problemen gehad omdat ik twee stuks handbagage bij me had. Het ging hier over een rugzakje en zo'n typisch rollend handbagage-koffertje. Hoe zeer ik ook porbeerde: meer dan 1 stuk mocht niet.

Sinds 11 september zijn ze blijkbaar toch een stuk strengen geworden. Denk dat alles gewoon afhangt van hoe vriendelijk de dame (meneer) bij de check-in balie is en hoe vriendelijk je teruglacht.

Groeten

Ward

• hennie

Zelfde ervaring als ward maar op een binnenlandse vlucht 1 stuks handbagage en meer niet. ik denk dat ze zeer willekeurig zijn, maar als het de ene keer wel en de andere keer niet mag is het wel erg lastig