jaar naar china

• meike

hallo, ik ben op zoek naar iemand die weet hoe het is om een paar jaar/ 1 jaar in China te wonen. Ik zou graag willen weten waar je rekening mee moet houden etcetera etcetera.

• David

Hoi Meike,

een jaar naar china………..gewoon gaan en beleven. Ik ben destijds door mijn baas gestuurd met 2 weken notice en heb jaar van m'n leven gehad.

Misschien voordat ik je kan beantwoorden, waarom ga je: vakantie, werk, studie?

Ik ben benieuwd en dan kan ik je hopelijk wat tips en ervaringen geven.

groeten,

David

• meike

Hallo David, ik ben nu nog iets te jong om te gaan. Ik wil natuurlijk eerst mijn middelbare school afmaken en daarna iets in de media gaan doen. Ik wil er gewoon graag een jaar ervaringen opdoen. Maar aan alle kanten wordt ik gewaarschuwt voor de ‘andere cultuur’ maar ik zou graag eens willen weten hoe mensen daar met elkaar om gaan, of het veilig is om als vrouw alleen daar te zijn, en hoe je je daar kunt voorzien in levensmiddelen etcetera. tot nu toe is het alleen een droom en die wil ik ‘verstevigen’ met extra informatie.

Groetjes, meike

• Ron

Hoi Meike,

Ik kan je inderdaad waarschuwen voor de cultuur…die van Nederland als je terug komt, wel te verstaan :-) Voor veel mensen is het lastig om weer te acclimatiseren in het Kikkerlandje na een langer verblijf in China.

Qua veiligheid is het over het algemeen al helemaal goed te doen…

Groetjes,

Ron

• evert van den bor

Hoi meike,

Ik zit momenteel in china, wat wil je precies weten, kijk ook eens op m'n homepage

www.cu2.nl/evertchina

www.cu2.nl/evertwereldreis

www.cu2.nl/rupert21

groeten evert

• meike

bedankt, door alle mailtjes op het forum ben ik alweer een stuk wijzer geworden!!

• ward

Hoi Meike,

Zoals Ron al zei: de cultuurshock komt pas als je weer naar huis bent geweest. Zelf woon ik hier nu ruim een jaar en had het vrij moeilijk voor de vakantie terug naar europa (Belgie) te gaan.

Leven hier is enorm comfortabel en echt intressant. Over levensmiddelen moet je je ook echt geen zorgen maken. Dingen zoals Unox rookworst en stamppot zijn hier gewoon te krijgen (stuk duurder als thuis natuurlijk), maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je daarvoor naar een land als China zou gaan.

Anyway: in't kort: DOEN!

Groeten

Ward