Top 5 China?

• Maurice

What is your top 5 of China?

Mine is:

1. The surroundings of Yangshuo

2. Three Gorges

3. Hua Shan

4. Great Wall

5. Yellow Mountains (Huangshan)

Thanks

Maurice

• evert van den bor

1 phuto schan

2 verboden stad

3 hairabin

4 nanxi island

5 nanjang mountain

• Ron

1. Yangshuo

2. Huang hua Great Wall

3. Beijing

4. Xia he

5. Ping Yao

• david

een top 5 van zo'n groot land is voor iedereen anders. De een is daar wel geweest en de ander weer niet. Mijn persoonlijke top 5 is als volgt.

1. Beijing in general (all and everything)

2. san xia en xiao san xia > 3 gorges en little 3 gorges

3. Huang Hua chang cheng (great wall)

4. qingdao (vooral tijdens bierfestival ;-)

5. horsebackriding in inner mongolie.

• Beijing

mijn top 5

* Tiananmen plein en verboden stad

* Wangfujing daije, Beijing

* Pudong, Shanghai

* Chinese muur

* Olympisch dorp, Beijing-2008

• Jeanette

Hallo Beijing,

Alle top 5's die genoemd zijn zijn redelijk voor de hand liggend. Yangshuo, de muur, 3 gorges etc. Pudong is minder voor de hand liggend. Vertel eens meer over waarom die in je top 5 staat? Ik ben daar gewoon nieuwsgierig naar.

groeten, Jeanette

• Renée

ik heb in totaal 2 maanden door china gereisd en eigenlijk vind ik het platteland van zuid china allemaal erg mooi.

een boottocht op de parelrivier vanuit yangshuo is erg mooi maar niet in het weekend en niet op een van die grote chinese boten.

de laan met de marmeren beelden bij de minggraven had een bijzondere sfeer. Niet in het minst door de wave van krekels die er regelmatig opklonk.

de omgeving van Dali is ook mooi.

Beijing is een must. lekker struinen over de zijdemarkt, zitten op het tienaminplein. vooral de fietstocht naar het zomerpaleis gaf een kick. fietsen met als voordeel de macht van het getal. voorrangsregels met auto's zijn een spel. ik benmet veel (fietsers) en jij (auto) bent maar alleen dus…. ik ga voor! het was enig en helemaal niet gevaarlijk al lijkt het verkeer een geweldige puinhoop.

china heeft mijn hart. veel plezier als je er nog naar toe mocht gaan. I envy you!

was getekend: de schoonmoeder van renee.Jeanette schreef:

>

> Hallo Beijing,

> Alle top 5's die genoemd zijn zijn redelijk voor de hand

> liggend. Yangshuo, de muur, 3 gorges etc. Pudong is minder

> voor de hand liggend. Vertel eens meer over waarom die in je

> top 5 staat? Ik ben daar gewoon nieuwsgierig naar.

>

> groeten, Jeanette

• Beijing

hallo Jeanette,

Pudong heb ik in de top 5 geplaatst, omdat ik de architectuur zo mooi vind en dat dat gedeelte van Shanghai toonaangevend is voor de stad. Als je er loopt heb je niet het idee dat je in China bent omdat het zo afwijkt van andere steden. Ik vind Pudong schitterend.

ps: (maar Beijing is en blijft met kop en schouders de mooiste stad van de wereld!!)

>

> > > > Hallo Beijing,

> > Alle top 5's die genoemd zijn zijn redelijk voor de hand

> > liggend. Yangshuo, de muur, 3 gorges etc. Pudong is minder

> > voor de hand liggend. Vertel eens meer over waarom die in je

> > top 5 staat? Ik ben daar gewoon nieuwsgierig naar.

> >

> > groeten, Jeanette

• ward

Hoi,

Ik woon hier enorm graag en ben absoluut verliefd op de stad, maar de mooiste stad in de wereld???? Okee, het zijn wat kleinere steden maar Florence, Cusco, Barcelone en Rio zijn toch ook echt niet mis hoor. Beijing is aangenaam om te wonen en er zijn veel prachtige dingen te zien, maar toch. (my opinion of course!).

Mijn top 5 dan maar:

1 Beijing: Hohai

2 Guilin: toen het nog niet zo toeristisch was

3 Markt in Canton (lijkt op een beestenmarkt maar is natuurlijk een voedselmarkt). Schijnt trouwens niet meer te bestaan. Weet iemand daar iets van?

4 Yunnan (Dali in het bijzonder)

5 Hainan, maar dan vooral om persoonlijke redenen

groeten

Ward