Mijn man gaat voor de eerste keer naar China en zou graag willen weten,wat voor geld hij het beste mee kan nemen.Chineesgeld of Amerikaanse dollars.We hebben er geen idee van hoe of het daar gaat.Wie helpt ons?
Nog een tip: laat hij wel het bonnetje bewaren van het geld wisselen. ALs je het land weer uitgaat kun je namelijk evenveel chinees geld weer terugwisselen, zonder bonnetje lukt het dus niet!!! Hij kan ook gewoon zorgen dat hij al het chinese geld opmaakt, dan is er ook geen probleem.
(je kunt in nederland ook wel chinees geld omwisselen, maar niet overal).
Hi,
je kan zoals gezegd het beste dollars of Euro's meenemen. Ik denk dat dollars voordeliger is als euro's aangezien je eerst euro's naar dollars wisselt in Nederland en dan weer naar RMB in China. Ik weet niet hoe de koers nu ligt, maar hou er rekening mee dat bij hotels een lagere koers wordt gerekend dan bij de bank. Inwisselen kan, zover ik weet, alleen bij Bank of China kantoren. Dit kan inmiddels wel veranderd zijn. Verder kan je alleen bij Bank of China geldautomaten geld pinnen. Bij sommige winkels kan je betalen met je creditcard, maar hou er rekening mee dat het niet overal kan.
veel plezier in china!!!!!
David
Becky,
Ik woon ondertussen iets meer dan een jaar in China en ik merk nog steeds dat Euro's een minder goeie koerst krijgen. Op de internationale markten is het verschil tegenwoordig ongeveer 0.1 %, op de zwarte markt krijg je nog steeds een procent of 5.8 (!!!!) minder voor je euro's.
Again: mijn ervaringen op de zwarte markt in Beijing (laatste kranten-kiosk op Sanlitun noord), en geen officiele bank-policy!
Hoe erg ik het ook vind als echte euro-fiel om dit te zeggen: dollars zijn voordeliger om mee te nemen naar China, maar als je het over een 2 of 3 honderd euro hebt maakt het niet zoveel uit.
Groeten
Ward
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?