binnenlandse vluchten in china

• roel van aller

wie zou mij kunnen vertellen wat ongeveer een enkele reis per vliegtuig van Xian naarChonquin kost en van Wuhan naar Fuzhou en van Fuzhou naar Shanghai?

ik hoor en lees nogal tegenstrijdige berichten,een vriend van mij die woont in Shanghai vertelde mij dat die reizen schrijend duur zijn,wie zou mij hiermee kunnen helpen of heeft een tip? het maakt nogal een behoorlijk verschil in de reistijden,of ik vlieg, of dat ik per trein verder moet.,dit i.v.m het plannen.

• Jeanette

Roel,

Wanneer ga je deze trip maken en ben je van plan van ChongQing naar YiChang te varen? (Lijkt me wel als je de genoemde plaatsen in diezelfde volgorde afwerkt.)

• roel van aller

Hallo Jeanette,

ik vertrek 8 of 9 july van Xian naar Chonquin,en ik denk dat ik er bij Yichang uitstap en dan per trein naar Wuhan, (als dat kan! ) vandaar; dat is omstreeks 15 of 16 july arriveer ik in Wuhan,dan per vliegtuig naar Fuzhou ( als het betaalbaar is).

in Fuzhou en omstreken verblijf ik ongeveer 5 dagen en vandaar pr vliegtuig naar Shanghai,ik kan alles niet exact plannen,omdat ik ook iemand ben die als hij onderweg iets leuks tegenkomt,zeker blijft “hangen”,maar dit is ongeveer mijn planning,ik hoop Jeanette dat je hier wat mee kunt en mij misschien verder kunt helpen,alvast dank,groetjes van RoelJeanette schreef:

>

> Roel,

> Wanneer ga je deze trip maken en ben je van plan van

> ChongQing naar YiChang te varen? (Lijkt me wel als je de

> genoemde plaatsen in diezelfde volgorde afwerkt.)

• Alex

Binnenlandse vluchten zijn gemakkelijk te regelen in China. In lokale krantjes wordt volop geadverteerd door de verschillende maatschappijen. Het is handig als je een Chineessprekende kan vrgane voor je te bellen, aangezien men over het algemeen slecht Engels spreekt. Bovendien kan een Chineessprekende makkelijker een discount regelen.

Zo ben ik in maart van Shanghai naar Nanchang gevlogen (700km, Shanghai Airlines). Ik had een retourtje voor 450 RMB (64 euro). Normale tarief was meer dan het dubbele, maar mijn vriendin is Chinees, dus die had dat even mooi geregeld ;-)

Kortom, het hoeft helemaal niet zo duur te zijn, gewoon een beetje rondkijken en een Chinees, bijvoorbeeld in je hotel, vragen het ticket voor je te regelen…

Succes!

Alex