vegetarisch eten

• Maria

Is het mogelijk om in Beijing ook vegetarisch te eten? Als ik zo lees wat mensen er zoal eten, vrees ik het ergste!

• Ward

Hoi,

Het echte ‘rare’ eten in China (schorpioenen, kakkerlakken, maden,…) is vooral in de Canton-provincie (het meeste is trouwens wel ECHT heerlijk). Beijing heeft inderdaad een keuken met veel relatief veel vet vlees (eend, schaap/geit), maar er is genoeg vegetarich eten voorradig, dus je moet je echt geen zorgen maken.

Enkele van de traditionele non-meat dishes zijn:

* Eieeren met tomaten

* Groene bonen met knoflook

* Gebakken aardappel-reepjes

* Tofu in alle soorten, maten en bereidingswijze

* …

Kortom: ze eten zo goed als alles hier, dus ook alle groenten, planten en fruit.

Maak je echt geen zorgen!

groeten

Ward

• Jeanette

Boeddhisten eten vegetarisch. Bij of naast veel tempels (vooral in de grote steden) is vaak een vegetarisch restaurant. Kijk echter niet vreemd op als je allerlei “vlees”-gerechten ziet staan op de kaart. Het is echter toch een vegetarisch restaurant met imitatievlees. Mij smaakte het niet zo, maar kenners hier beweren dat die restaurants de beste vleesimitaties neerzetten.

Ikzelf ben niet vegetarisch maar vertrouwde het niet altijd, zeker niet in die kleine onooglijke tentjes die je onderweg soms ziet. Ik had een zin op laten schrijven in het Chinees: “geen vlees graag, ik ben vegetarisch” en dat liet ik altijd zien aan de serveersters. Dat was nooit een probleem.

Als je in China aankomt kun je vragen bij de receptie van het hotel of ze het opschrijven of misschien staat het in een woordenboekje.

Ik woon in de provincie Hubei en hier zie je echt van alles op de markt: kikkers, padden, duiven, allerlei soorten vis, garnaal en kreeftachtigen, slangen, slakken, eenden, ganzen, kwartels. En zelfs treffen we af en toe een uil of een egeltje aan.

Mijn kinderen vinden de markt fantastisch: Wij hoeven nooit naar de dierentuin, alles leeft nog. (Ik vind de markt wat minder, maar ben wel al wat meer “gehard”)

Groeten, Jeanette

• hennie

vegetarisch eten is goed te doen allen je moet weten hoe.Er wordt veel gekookt (gebakken met tofu, daufou en er zijn altijd gebakken groenten te krijgen, je moet alleen proberen in chinese karakters de namen van de gerechten te krijgen of vanb de dingen die je niet wilt eten. ga naar een chinees restaurant in je buurt en vraag of ze het opschrijven.Succes

• inge

Afgelopen maart zijn wij in Bejing geweest met onze dochter ,zij is vegetarier en er was van alles en nog wat voor haar te bestellen.

Alleen hotpot was een klein probleem omdat haar groente enzo in dezelfde \“pot\” ging als ons eten.