vliegtuigtickets

• david

Hallo,

ik ben al 7 weken bezig om 2 vliegtuigtickets te krijgen voor mij en m'n chinese vriendin. Dit gaat om begin juli heen en eind juli terug. Echter alle vluchten zijn gewoon barstensvol, ik sta op wachtlijsten maar dat schiet ook niet op. Heeft 1 van jullie nog een tip om tickets te regelen voor economie klas, maximaal 700 euro per persoon. Kras en dat soort organisaties, die china reizen letterlijk dumpen op de markt (rondreisje Beijing met 5 sterrenhotel is goedkoper dan het goedkoopste losse ticket via China Southern voor de losse reiziger) is geen optie aangezien je dan niet kunt staan en gaan waar je wilt.

Groeten,

David Isings

• Ward

Ziet er naar uit dat het toch Gentse feesten worden voor jou blijkbaar :)

Serieus: is het echt zo'n probleem? Ik heb nog altijd geen ticket terug begin augustus. Zie je daar problemen van komen?

Kun je niet gewoon bij Kras boeken en niet in hun hotel blijven maar bij vrienden of zo en het verblijf verlengen?

Groeten aan Yuang Hu!

Ward

• hennie

als je met kras gaat kan je wel gaan en staan waar je wilt. Je moet dan wel zelf je visum regelen, en opgeven dat je verder niets wilt.

• david

He Ward,

het schijnt dat China opeens populair is bij de vakantiegangers…….maar dat is ook wel voor te stellen. Mocht je al weten wanneer je terugvliegt naar A'dam of Brussel is het misschien handig om al een open ticket te boeken. Zeker in deze maanden is het erg druk met veel toeristen. Van Kras zelf heb ik begrepen dat als je langer wil blijven dit niet mogelijk is, je bent dus gebonden aan de heen- en retourvlucht zoals die geboekt is.

ik doe de groeten aan Yang Hua.

Ciao.

D.

• david

Hoi Henny,

is dat echt zo? Kras vertelde mij dat als ik langer wilde blijven dan de 8 dagen beijing bijvoorbeeld dat dat niet kan. Ik kan natuurlijk wel met ze naar BJ gaan en dan zelf m'n plan trekken en alleen in het hotel slapen waar ik voor betaald heb. Maar ik wil helemaal niet naar BJ, ik wil gewoon naar m'n schoonfamilie in Chongqing en daarna vrienden in BJ opzoeken en met het kras-alternatief wordt dat moeilijk.

Belachelijk dat 4 maanden voor vertrek alles al is volgeboekt, de reizen worden gewoon gedumpt tegen belachelijk lage prijzen.

groeten,

David

• Sabine

Nou, gedumpt tegen belachelijk lage prijzen kan ik nu niet echt zeggen.

Wij hebben in januari al geboekt en zelfs toen kon je niet meer aan goedkope tickets komen (dan praat ik al over onder de € 800,00). Alleenmet malev air geloof ik. Maar dan betaal ik liever “iets” meer. Dus of ze nu voor echt lage prijzen gedumpt zijn?

Ik weet het niet, volgens mij is alles gewoon belachelijk duur geworden.

• david

Wel als je nu nog groepsreizen kan boeken voor rond de 600 euro voor die periode met allerlei organisaties. Die kopen dus een hele batterij stoelen in en gaan ze dan op de markt zetten. Het is toch dumpen als je voor 600 euro een reis + 4 sterrenhotel in BJ kan boeken en als je als reiziger normaal gezien voor 630 euro ongeveer alleen een retourtje met China Southern kan krijgen.

• Jeanette Fluit

De reiswereld zit vreselijk ondoorzichtig in elkaar.

Wij staan soms wekenlang op een wachtlijst, en net 7 dagen voor vertrek is er opeens plaats. Veel onzekerheid dus vantevoren. En dan zit je in het vliegtuig en dan is het maar voor 50% vol…. Dat is toch onbegrijpelijk?

En dat geld naar alle landen niet alleen China/Nederland.

• Ward

hoi David,

Mijn ouders komen morgen aan met Kras en die blijven wel twee weken. Of verlenging langer dan een week mogelijk is weer ik echter niet.

groeten

Ward

• Peter

David,

Misschien moet je het eens proberen bij Koning Aap in Amsterdam: http://www.koningaap.nl

Ik heb daar afgelopen weekend nog mijn ticket geregeld. Niets bijzonders. Alleen een ticket, met drie dagen hotel in Beijing. M'n vriendin komt me daar ophalen :-) Ik vlieg in juni al!

Was geen enkel probleem. Ik was alleen wel wat meer kwijt dan € 700, omdat Koning Aap voor mij het visum regelt en omdat ik daar blijf voor 4 weken!

Succes!

Peter.