Bijgeloof

• San

Kan iemand mij misschien vertellen, wat voor soort bijgeloof ze in China hebben?

• San

Ik bedoel dus dingen zoals dit bijvoorbeeld:

Geef iemand geen klok als cadeau. De zin "een klok geven (sung chung)

klinkt in het Chinees hetzelfde als "een begrafenis bijwonen - het wordt als

onheilspellend gezien. Het schenken van een horloge is wel weer gepast.

San schreef:

>

> Kan iemand mij misschien vertellen, wat voor soort bijgeloof

> ze in China hebben?

• Ward

In het gebouw waar ik woon is er geen 4de, 13de, 14de, 24ste… verdieping. Schijnt dat het woord (of teken, daar wil ik vanaf zijn) voor 4 veel lijkt op dood of zo.

Ciao

Ward

• jerome

Bij het aansteken van cigaretten wordt er nooit met 1 lucifer 3 of meer cigaretten aan gestoken, dit brengt ongeluk.

Hetzelfde geld voor de aansteker, deze moet tussendoor uit en vervolgens opnieuw aangemaakt worden.

• Jeanette

Zoals we in het westen de sterrenbeelden kennen zo ben je hier geboren in het jaar van een bepaald dier. (Dit jaar is het jaar van het paard)

Nu volgde ik een t.v. serie waarin een jonge vrouw weduwe werd. Haar schoonmoeder nam het die vrouw kwalijk, het was haar schuld dat de zoon overleed.

Hij was een geit en zij was een tijger.

De tijger vermoordde de geit!

(De club Chinezen die de serie voor mij vertaalden moesten lachen. Veel mensen in China hechten geloof aan hun jaar-symbool.)

(In het jaar van de Draak wordt er meer getrouwd dan andere jaren en ook proberen mensen in dat jaar een kind te krijgen…)

• jeff

Vuurwerk is bedoeld om geesten te verjagen. Die steken ze af bij feesten, maar ook tijdens de begrafenis; bij intrekken in een nieuwe woning; bij het openingscermonie van nieuwe zaken, projecten noem maar op.

• Zheng

In de gebouwen waar ik kom en ben geweest, hebben we dat probleem nog nooit gesignialeerd.

Wellicht ligt het aan de project ontwikkelaar die teveel gedronken had, of je gebouw gaat maar tot 3 hoog ;-)

• me@me.com

what are you discussing