mvv-procedure

• Hans

Hallo,

Ik zoek kontakt met mannen,die hun chinese partner uit China hebben laten overkomen middels 't opstarten als referent m.b.t. de MVV-procedure.

Misschien kunnen zij mij tips geven;ook ben ik benieuwd naar ervaringen.

Misschien is het ook leuk om kontakt te leggen,want dan kunnen de vrouwen met elkaar praten in hun eigen taal en ervaringen uitwisselen .

Groetjes,

Hans

• jerome

Kijk voor meer info op

http://www.buitenlandsepartner.nl (voorheen www.actiecomite.org )

Ook bij de immigratiedienst kun je terecht. www.ind.nl

• david

Hoi Hans,

sinds een aantal maanden is mijn chinese vriendin ook in Nederland en inmiddels heb ik een vriend (Alex, heb je ook contact mee gehad begreep ik).ook van info voorzien en zijn vriendin is nu ook in NL. Wat weet je al en misschien kan ik \'t aanvullen.

Laat even weten of ik je kan helpen.

Groeten,

David Isings

• Josien van Ooijen

Hoi Hans,

Mag het ook andersom? Ik ben een Nederlands vrouw die haar Chinese vriend naar Nederland wil halen. Ik heb wel de officieele informatie voor de mvv aanvraag maar heb hem nog niet in werking gezet. Ik zou heel graag met mensen praten die hun partner al hebben laten overkomen om bv. te weten te komen hoe lang het duurt, of de papieren gemakkelijk te verkrijgen zijn enz

Ik hoop dat je contact met me opneemt.

groetjes, Josien

• Pieter

Beste David,

Hopelijk kun je me helpen met het volgende vraagje. De MVV aanvraag voor mijn chinese vriendin loopt enkele weken en het is me allemaal wel duidelijk, behalve…..een ziektekostenverzekering. Volgens de IND moet zij in het land van herkomst een ziektekostenverzekering afsluiten met dekking in Nederland voor de periode tussen binnenkomst en het krijgen van een verblijfsvergunning. Vanaf de verblijfsvergunning kan ze hier verzekerd zijn op mijn polis of zelfstandig via haar werk (later). De huidige ziektekostenverzekering van m'n vriendin dekt alleen in China en stopt bovendien op het moment dat ze ontslag neemt om hierheen te komen. Hoe hebben jullie dit opgelost ?

groet,

Pieter