vaccinaties

• Annemarie

Ergens op het internet heb ik gelezen dat de prijzen voor vaccinaties per instanties nogal kunnen verschillen.

Waar kan ik het voordeligste de prikken voor DTP, hepatitus A en buiktyfus halen?

• Ward

Annemarie,

Voor china is geen enkele vaccinatie verplicht en in het noorden is het zelfs volledig overbodig.

ciao

Ward

• david

Het wordt hier wel aangeraden door de ggd. Het is nogal prijzig, ik betaalde vorig jaar 300 gulden. Je kan beter mee verlegen zitten dan om verlegen.

Ik heb 1.5 jaar in Beijing gezeten en 't niet nodig gehad, maar ik kan me voorstellen dat je iets makkelijker een besmetting oploopt dan in Nederland.

Ik raad aan om 't gewoon te doen.

Groeten,

David

Ps. Ward de groeten uit A'dam ;-)

• Jet

Het ligt eraan waar je naartoe gaat en wat je doet. Trek je low-budget door China dan heb je de vaccinaties eerder nodig dan wanneer je een georganiseerde tour doet door b.v. Beijing of Shanghai.

En wat zijn je reisplannen voor de toekomst. Wil je ieder jaar naar een ontwikkelingsland ergens op deze aardkloot. Dan ben je met een dtp en havrix (hep.B) wel voor resp. 15 en 10 jaar gedekt.

typhus is 3 jaar geldig.

Het is een keuze die je maakt, een risico-inschatting. De kosten zouden niet de overweging moeten zijn om wel of niet te vaccineren.

• Ward

Ik heb ongeveer een jaartje geleden de info gevraagd aan het Tropisch instituut in Antwerpen en die vertelden dat het voor noord-china echt niet nodig was. Hangt dus van jezelf af lijkt me.

David,

Hoe gaat ie nog daar? Mis je't hier niet te veel!

Hier alles nog gewoon zoals het was: maandelijkse YPHH (fot's al gezien op www.yphh.com), veel bier bij Patrcick en het volk komt terug op straat bij de Rain Bow… life as usual :)

ciao

Ward