3 Gorgeskloof, Chongqing

• Jet

Wie heeft er ervaring met het boeken van een boottocht in Chongqing naar Yi Chang? Kun je er op de bonnefooi naartoe en een ticket boeken bij een lokaal kantoortje? Kun je met een Chinese boot mee of ben je als westerling verplicht tot de dure, luxe maatschappijen?

• jan jaap

bij de haven(degene die nagebouwd is volgens de titanic), waar de boten chongqing verlaten heb je een aantal kantoortjes waar ze kaarten verkopen. je kunt daar inderdaad op de bonnefooi heen en vaak zal het je lukken een kaartje voor de volgende dag te kopen. de mensen zullen echter zien dat je een tourist bent en zullen dan ook alle moeite doen om jou naar hun kantoortje te leiden. hier heb ik geen oplossing voor, aangezien ik me heb laten helpen door een engels sprekend chinees meisje die ik toevalligerwijs ben tegengekomen.

ik heb achteraf echter wel spijt gehad nooit langer te zijn gebleven is chongqing, want het is een mooie stad en de mensen zijn er erg aardig.

succes…

• david

Ik ben zelf enkele keren met de speedboat van Yichang naar FengJie gegaan om de familie van mijn vriendin op te zoeken. Ook nog 4 uur varen…….

Dit is een superervaring, neem genoeg fotorolletjes of tapes mee, maar eigenlijk kan je het geheel wat je ziet niet vastleggen op een filmpje……

Veel plezier.

David

• Jet

Ik hoorde nu juist dat Chongqing de meest vreselijke stad is van China, vervuild en onmenselijk groot. Bedankt voor de info. Aan touristenjagers (ticketverkopers) ben ik wel gewend. Ben benieuwd wat ik van de stad vind, maar ik hou van China en Chinezen en wat mij betreft is het al snel goed.