Beijing Airport. En dan?

• goodstuff

Hallo mensen

Volgend jaar ga ik met een vriendin van mij een wereldreis maken. We landen op Beijing als eerste bestemming. Nu vroegen wij ons af. Hoe kunnen we vanaf Beijing Airport op de beste manier in het centrum van Beijing komen. ( Bij een goed hostel) Is hier een buslijn of kun je beter de taxi pakken? Wat is dan de richtprijs voor de bus/taxi? Welke buslijn moet je pakken?

Oh ja in Beijng gaan we natuurlijk naar het Zomerpaleis, het plein van de Hemelse vrede etc. Maar weten jullie ook een leuke wijk in Beijing met van die kleine straatjes wat echt typisch chinees is?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

• Ward

Hoi,

Het vliegveld van Beijing list een km of 20 ten noorden van de 3de ringweg. Een taxi naar het centrum kost ongeveer 70 RMB + 15 RMB voor de tolweg (85 RMB = 11 Euro). Bussen naar allerlei delen van de stad zijn er ook (naar bijvoorbeeld Dongzhimen kost dit - geloof ik - 18 RMB).

De Chinese overheid en het stadsbestuur van Beijing hebben heel erg hun best gedaan alle typische plaatsjes van Beijing af te breken. Hutongs zijn tegenwoordig zo goed als niet meer te vinden. Het mooiste en meest typische stukje is - in mijn ogen - even te noordwesten van de verboden stad: Behai en Hohai: een paar grote meren die in elkaar overlopen en waar nog typische straatjes langs zijn. Echt de moeite (anders had de volledige top van de communistische partij er ook niet gewoond :) )

Als hostel kan ik trouwens het Red House heel erg aanraden, aangenaam en goeie ligging (vooral dicht bij het avondleven): http://www.redhouse.com.cn/

groeten

Ward

• goodstuff

Beste Ward,

Bedankt voor je info

Maar ik heb eigenlijk nog een vraagje: is china goed te doen als je geen woord chinees spreekt (ik ga niet georganiseerd) Is het moeilijk om dan treintickets, hostels etc te boeken?

bij voorbaad dank

• Ward

Hoi,

Wel…. ik woon hier en spreek eigenlijk geen chinees en ben nog altijd niet van de honger omgekomen. Het is natuurlijk een stuk makkelijker als je een kleine basis van de taal hebt, maar zonder is het ook te overleven.

Een boekje als de ‘Lonely Planet Mandarin phrase book’ is misschien geen slecht idee: dan kun je gewoon het zinnetjes aanduiden zoals ‘Wanneer vertrekt de volgende trein’.

Verder zul je altijd wel iemand vinden die een paar woorden Engels spreekt en die bereid is te helpen.

Groeten

Ward

• jan

Altijd een taxi nemen. Taxis zijn niet duur in China. Altijd vooraf een prijs afspreken, maar dat geldt voor alles in China. Altijd vooraf etc.

Complant Hotel in Peking ligt centraal. Goed bereikbaar te voet voor het Grote Plein, Verboden Stad. etc.

• jan.a.vanderhorst

Je kunt het beste een taxi nemen. Taxis zijn niet duur in China.

Ik heb overnacht in het Complant Hotel. Redelijk in het centrum van Peking

Op loopbare afstand van het Grote Plein, Verboden stad etc.

Het is een chinees hotel. middle class.

weinig europeanen.

• flip

in de stad van beijing vlakbij de taiwan hotel (waar ik toen verbleef) is er een straatje met allemaal typische chinese eten uit heel china zoals lekkere noord chinees eten en hete zuidelijke eten. hoe die straat heet ben ik helaas vergeten, maar je kan het aan de mensen die bij de hotels werken gewoon vragen, het is best wel beroemd in beijing.

• Marco

Het Taiwan Hotel. Vlak bij ( ± 15 a 20 minuten lopen van het Plein van de Hemelde Vrede). Zelf vind ik dat je gewoon je hotel moet uitlopen en dan de eerste straat links of rechts moet inlopen en dan de eerste eetgelegenheid, waar het druk is met de lokale bevolking, binnen moet stappen en daar gewoon eten bestellen.

Ik vind zelf dat de Chineesekeuken de beste keuken ter werdeld is. Dus als je iets te eten besteld; het is altijd goed. Althans, ik heb geen slechte ervaring met het eten in lokale restaurants.

Veel plezier.

Marco