Conimex heeft een verkiezing uitgeschreven: Stem jezelf naar Azië!
Stem op mij:
www.conimex.nl/reisactie.php?DeelnemerID=12
Ik ga in juni afstuderen en had altijd bedacht om daarna een tijd op vakantie te gaan, i.p.v. meteen te beginnen met werken. Helaas is mijn studie een beetje uitgelopen waardoor ik geen geld heb om deze droom waar te maken. Deze verkiezing komt dus op een gigantisch goed moment.
Azië, en met name China boeit mij heel erg. Ik ben drie jaar geleden op studiereis geweest naar dit prachtige land. We hebben drie weken lang bedrijven bezocht, zoals scheepswerven, autofabrikanten, etc. Wat opviel was dat in China de vooruitgang erg snel lijkt te gaan. Dat is ook nodig. In China is de arbeid nu nog goedkoop, maar dit zal naarmate de welvaart toeneemt steeds duurder worden. Ze moeten dus wel meer investeren in onderzoek. Ik ben erg benieuwd hoe het nu is China is. Of het nog steeds zo'n “zooitje” is, of dat ze nu al meer geautomatiseerd hebben. En wie weet, misschien blijf ik wel om ze te helpen!
Maar niet alleen de technische ontwikkelingen van het land interesseren me. Na de studiereis heb ik de mogelijkheid gehad om zelf door het land te trekken. Ik heb hierbij voornamelijk de toeristische attracties aangedaan. Ik zou erg graag nog een keer terug gaan om ook de minder toeristische kanten van dit prachtige land te bekijken.
En dan is er nog het heerlijke eten. Op de site van Conimex staat te lezen:
“Niet iedere Chinees is een fijnproever. Er wordt wel eens gezegd dat een Chinees alles eet wat ie voorgezet krijgt.”
Dit is waar: een ander spreekwoord is dat Chinezen alles eten met poten, behalve een tafel. Je moet dus ook niet opkijken als je op de markt een kooi met katten of een Golden retriever tegenkomt. Ik heb dit vast ook gegeten, niet expres, maar als je om varkensvlees vraagt, moet je maar afwachten of je dit ook daadwerkelijk krijgt.
Maar toch, het eten in China was heerlijk. Alleen hierom zou ik graag terug willen. Zelfs Conimex kan hier niet aan tippen, al is de Kip Cashew errug lekker.
“Stem jezelf naar Azië” is makkelijk gezegd, maar zonder jullie hulp niet gedaan. Vandaar mijn vraag: Stem alsjeblieft op mij!
Alvast hartelijk bedankt,
Groeten Loes alias teigetje