Ramp voor expats in Beijing

• Ward

FYI: Iets waar men al jaren over spreekt is - helaas - eindelijk definitief. Sanlitun South street (niet bar street maar de straat met De Hidden Tree, Durty Nellie's - ja… Durty - Rain bows, Minders,…) - de plaats waar zo goed als alle expats constant uitgaan - verdwijnt voor het einde van het jaar.

In de plaats komen -rara-: hoge torens met kantoren en apartementen (wie had dat ooit kunnen raden?!?).

Als ze niet snel iets anders vinden zal het echt een HEEL stuk minder leuk zijn voor ons buitenlanders die in Beijing wonen.

Ward

• Ron

Ward,

Het wordt verplaatst naar Chaoyang park. Wellicht wat minder sfeervol maar wel gecentraliseerd. Daarnaast gaat het om de zuid Sanlitun street. Noord blijft nog even open.

• Ward

Hoi Ron,

Ik las in de China Daily en de Beijing Today twee tegenstrijdige berichten. De ene had het over een verplaatsing van de hele wijk, de ander over een soort shopping mall-achtig gebouw waar de bars dan in kunnen. Natuurlijk zijn geen van die twee kranten voor een haar te vertrouwen (het motto is: de partij zegt het, wij schrijven het en jullie moeten het maar geloven).

Noord Sanlitun kom ik eigenlijk nooit, behalve in Poachers (achter de straat) en in de nachtwinkel naast Mediterraneo omdat dat de enige plaast is waar ECHTE gouda te krijgen is :)

Heb enkele maanden geleden trouwens mijn gsm verloren. Mocht je nog zin hebben om iets te gaan drinken (in Sanlitun nan zolang het nog kan :) ) mail dan even. Zit nu wel nog een paar dagen in Hainan, maar ja… welke expat uit Beijing zit hier momentel niet?!!?

groeten

Ward