Goedkoop hotel/hostel gezocht Beijing

• Linda

Hallo, aankomende zomer ga ik met een stel vrienden een maand naar China, we willen o.a. de plaatsen Beijing, Xi'an en Shanghai gaan bezoeken. Wie weet er goedkope overnachtingsmogelijkheden. En heeft iemand ervaring met de jeugdherbergen in Beijing?

Groetjes Linda

• John

Tijdens mijn vakantie heb ik in Beijing in een hotel/ hostel gezeten op de derde ring. De prijs lag rond de 35/ 40 yuan en hiervoor moest je de kamer delen met 5 andere backpackers. Dit hotel heeft een 24h-bar met pool tafel en heerlijke douches. Met de bus (1 yuan) ben je zo in het centrum van Beijing. En dat deze bar 24 uur per dag open was, heb ik uitgeprobeerd.

Dit hotel staat ook vermeldt in de Lonely Planet (#137 geloof ik, zo uit mijn hoofd). Mocht je het precieze adres willlen weten, moet je ff een mailtje sturen.

• Ron

Kijk eens op www.redbang.com

Wellicht dat je daar wat vindt. Ik heb wel eens in jing hua (vierde ringroad) gezeten. Erg veel backpackers die denken dat ze het allemaal wel weten.

Ook zag ik iets van www.redhouse.com.cn. Wellicht dat dat wat is.

Succes!

Ron

• Ward

The Red House kan ik bevestigen: de moeite. Niet te duur, centrale ligging (2 km van HET uitgaanscentrum) een aangename accomodatie.

Ward