Chinees/Nederlandse gids gezocht

• Martien Leensen

Wij gaan met ons gezin drie weken rond reizen in China, van 25 april t/m 15 mei 2002. Omdat we ook naar gebieden willen, die normaal niet door toeristen worden bezocht, zijn we op zoek naar een Chinese gids, die ook goed Nederlands spreekt. Onze kinderen (dan 6 en 8 jaar, en geboren in China) gaan mee. Dus ook kindvriendelijkheid is een vereiste. We zoeken een gids die de periode dat we in China zijn met ons meereist en zaken als vervoer, hotels e.d. ter plaatse regelt, en als tolk optreed. Enige ervaring met reizen in China is dus gewenst.

We willen naar HongKong vliegen (retour). Het merendeel van de reis zal langs bekende toeristische plaatsen (Guilin, Kunming, Yangzte omgeving drie kloven) voeren. Daarnaast willen we ook enkele dagen besteden aan het bezoeken van de gebieden waar onze kinderen vandaan komen (Jiangmen / Changcha / Shaoyang)

Het binnenlands vervoer willen we zoveel mogelijk per (nacht-) trein regelen.

Wat we bieden is een gratis reis en verblijf naar/in China. Voor iemand met roots in China de mogelijkheid voor een goedkope vakantie en familiebezoek, door bijvoorbeeld aansluitend aan onze reis een tijdje een China te blijven en het retourticket voor de terugreis naar Nederland pas later te gebruiken.

Geïnteresseerd? Tips?

Stuur een mailtje naar mleensen@profuse.nl

• franny

Hoi Martien. Nee ik spreek helaas geen Chinees (anders zou ik onmiddellijk met jullie mee willen), maar wil even reageren op jullie plannen. Ik ben onder de indruk van de manier waarop jullie de reis vorm willen geven. Temeer omdat je iemand de kans wil geven, na het gids zijn, familie te bezoeken in zijn/haar land. Ik heb intussen wat kontakten hier en daar, door mijn belangstelling voor China. Mocht ik iemand tegen komen die jullie kindvriendelijke gids kan zijn, dan zal ik het zeker laten weten.

Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen en natuurlijk met de grote reis.

Ik zou het leuk vinden als je na deze ondernemimg laat weten hoe het is geweest…groetjes franny.